Homofil og enslig

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Jeg har en venn som er homofil. Han har nå valgt å leve livet sitt alene, etter noen mislykkede forhold (først med kvinne, så med mann).

Hans største sorg i livet er å ikke få bli pappa.
Han har en stødig og god jobb, med stødig og god inntekt. Jobben er innenfor helse.
Han har sunne verdier, og elsker barn. Svært flink med barn.
Han vil gjerne adoptere, da han mener han har masse kjærlighet og omsorg å gi.

Skulle han fått adoptert, synes dere?

Begrunn svaret!

Ja, jeg syns det.

Jeg tenker jo at det er greit å være to om det da, som utgangspunkt, men man har jo aldri noe garanti for at det varer, og en enslig pappa klarer seg vel like fint som en enslig mamma.

Håper han finner noen da, kanskje det går bedre når han har gitt opp, så lenge han enda er åpen. [:)]

JA, det synes jeg absolutt.

Han har nok mye mer å gi enn mange andre som kan få barn som det passer seg selv. Det med at barna kan bli mobbet osv. er ren og skjær idioti, for det er det vi foreldre som lærer dem. Barn synes ikke det er rart med en pappa, to pappaer, en mamma, to mammaer, dersom ingen forteller de at det er rart.

JA til at homofile skal få adoptere!!! [:)]

Spør du for at han er homo eller fordi han er enslig?

For meg personlig spiller det ingen rolle om personen er homo eller hetero. Jeg ville heller ha tenkte på tryggheten rundt barnet, ved at det er en eller to voksne. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg synes. Jeg mener at når man skal adoptere burde det være to omsorgspersoner, samtidig som man kan bli veldig flink som en også. Men som sagt, jeg vet egentlig ikke...[8|]

Uansett...homo eller hetero spiller ingen rolle![:)]

Ja det syns jeg :)
Legning har ingenting å si på kjærlighet og trygghet..

Høres jo ut som økonomien og alt er i orden.. :)

ORIGINAL: MammaKarri82

Spør du for at han er homo eller fordi han er enslig?

For meg personlig spiller det ingen rolle om personen er homo eller hetero. Jeg ville heller ha tenkte på tryggheten rundt barnet, ved at det er en eller to voksne. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg synes. Jeg mener at når man skal adoptere burde det være to omsorgspersoner, samtidig som man kan bli veldig flink som en også. Men som sagt, jeg vet egentlig ikke...[8|]

Uansett...homo eller hetero spiller ingen rolle![:)]

Begge deler. Jeg er for at både homofile og enslige skal få adoptere.

En av grunnene til at han har valgt å være enslig, er for han føler det vil være enklere for et eventuelt barn å leve med en enslig far, enn to fedre. Skjønner? Han er villig til å "ofre" legningen sin for det beste for barnet. Mindre sjanse for mobbing etc.
Blir feil å si ofre, kanskje. Han har bare valgt det. Han har legningen, men ikke behovet for å leve det ut.

Vanskelig å forklare, når jeg bare forteller ut fra det jeg har hørt fra ham.

Jeg synes det burde gå på den ene personens egenskaper og verdier heller enn at det skal være et problem at personen er alene.
Slik det er nå opplever veldig mange barn samlivsbrudd hos foreldrene. Når man bare har en (og den er god) slipper man den mulige sorgen.
Kanskje litt søkt å skrive det sånn, jeg ser det selv.. klarer bare ikke formulere meg slik jeg vil akkurat nå :S Sorry!

Nei det synes jeg ikke. Barn trenger to foreldre. Og da en morsfigur og en farsfigur.

Ja, det syns jeg han burde få lov til. Bare fordi han er enslig betyr ikke det at han ikke blir en fantastisk pappa. Så lenge han er inneforstått med at det er tøft å være alene med et barn, så hvorfor ikke?

ORIGINAL: Nesly

Nei det synes jeg ikke. Barn trenger to foreldre. Og da en morsfigur og en farsfigur.

Hvorfor trenger de to foreldre, og hvorfor må det være en mor og en far?

Når ett barn har behov for å bli adoptert, har di det mye dårligere enn hos en homofil enslig mann med masse kjærlighet, trygghet, penger, flott land, skole, osv...
Og enslige mennesker tar seg nå av barn hele tiden! Homofile også!
Nei det er ikke noe problem i mine øyne!
Og di som har problemer med det, ja det kan ikke jeg skjønne meg på for å se det mildt [;)]

ORIGINAL: lanoliten

Når ett barn har behov for å bli adoptert, har di det mye dårligere enn hos en homofil enslig mann med masse kjærlighet, trygghet, penger, flott land, skole, osv...
Og di som har problemer med det, ja det kan ikke jeg skjønne meg på for å se det mildt [;)]

du summerte opp alt jeg mener om det i den setningen der <3

Hvorfor mener du det? Hva er forskjellen?

JEG mener at mennesker som har alle forutsetninger for å gi ett barn ett verdig og godt liv skal få muligheten til det, være det er homofile par, enslige. eller fandens oldemor.

Kvinner får jo barn alene, så hvorfor ikke menn.
En av mine beste venner er homofil og viss han noen gang skulle ønske seg barn hadde jeg virkelig ønsket det for han.

Ja. Jeg tenker at ingen er bedre foreldre enn de som virkelig, virkelig ønsker seg barn. Han alene kan vel fint være en like god pappa som to halv-engasjerte foreldre [:)]

ORIGINAL: lanoliten

Enig! Well said[:)]

ORIGINAL: *Susa*

Ja, det syntes jeg. Har ikke behov for å utdype svaret mitt.

Huff jeg vet ærlig talt ikke jeg...Har en nabo dame som er enslig, og hun har en gutt på 9 år, som får møte pappan sin bare 1 gang i året fordi han bor så langt unna...Virker veldig som om han savner en far...
Vet ikke hvordan jeg selv hadde hatt det, som jente, hvis jeg skulle ha vokst opp med bare en far...uten en mor...det høres trist ut..

ORIGINAL: Carla82

Huff jeg vet ærlig talt ikke jeg...Har en nabo dame som er enslig, og hun har en gutt på 9 år, som får møte pappan sin bare 1 gang i året fordi han bor så langt unna...Virker veldig som om han savner en far...
Vet ikke hvordan jeg selv hadde hatt det, som jente, hvis jeg skulle ha vokst opp med bare en far...uten en mor...det høres trist ut..

Men, mer trist enn å vokse opp i ett uland på ett barnehjem?
Eller bare litt trist...

Hva med alenemødrene som velger å beholde da? [8|]
Vet også om ei enslig som ble mor etter en Danmarkstur og tviler ikke ett sekund på at hun er en flott mamma med masse kjærlighet til det barnet. Syntes det var utrolig tøft av henne å gjøre det enn å ha seg med forskjellige menn i håp og å bli gravid [:)]

Back
Topp