homøopat

BflyW

Elsker forumet
Har vært hos homøopat/akupunktør i dag.
Han vil gi meg noen dråper for migrenen og antioksidant tabletter.
Han er godkjent homøopat og seriøs i det han driver med....
Han vet at jeg er gravid....
Det skulle ikke være noe fare å ta de dråpene/tablettene da?

Jeg er skeptisk jeg - men alt jeg leser meg til er at det skal være trygt så lenge jeg går til en godkjent homøopat.

Jeg må innrømme at jeg ikke har noen tro på homeopati, men det jeg vet om det er at virkestoffene er så blandet ut at det er som et saltkorn i havet - det er nok helt trygt.. og særlig når han vet at du er gravid også. For sikkerhets skyld kan du jo ringe han og høre da

Takk for svar!
Jeg har litt samme holdning som deg: at jeg ikke har tro på det (Jeg gikk dit pga akupunktur, ikke pga at han er homøopat....)
Men jeg følte tanken for ukomfortabel - så jeg har akuratt ringt og avbestil resten av behandlingen.

har skrevet begrunnelse her (om det skulle være interressant):
http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=372099

Skjønner begrunnelsen din i den andre tråden BflyW - når man ikke har troen selv tror jeg ikke at sånn behandling har noen effekt heller

ORIGINAL: DivaX

Ps. Lenemor: Man trenger ikke ha troen for at akupunktur skal fungere. Jeg kjenner mange som ikke har hatt troen i det hele tatt, men jammen har det ikke funket for de fordet da:-)

Det er mulig - selv har jeg troen på akupunktur - det er homeopati jeg er skeptisk til.

Back
Topp