Holdt på å svime av....

Lehcar

Elsker forumet
HUff... jeg er akkurat kommet hjem fra frisøren. Hadde en litt ekkel opplevelse der.
Mens jeg satt der og ble klipt, begynte jeg plutselig å kaldsvette noe forferdelig og jeg merket at jeg ble ekstremt svimmel. Måtte til slutt bøye hodet mellom knærne for å ikke svime av.
Er nå 15 uker ut i svangerskapet. Har i mine tidligere svangerskap bare opplevd dette når jeg har stått, men nå satt jeg vitterlig helt avslappet i en stol...? Regnet med at det skyldtes lavt blodtrykk, så da jeg kom hjem målte jeg blodtrykket. Hadde 103/67, så det var litt lavt. Normalt har jeg ca. 118/78.
Er det noen av dere som har opplevd dette? Og har dere noen råd for å unngå dette igjen????

Hadde spist frokost under en time før jeg dro ut av døren... så tror ikke det er årsaken.
Men nå sitter jeg å drikker masse for å prøve å få opp veskebalansen i kroppen.
Håper det hjelper.

Akkurat sånn har jeg hatt et par ganger også. Både før og etter jeg ble gravid. Til og med en gang i frisørstolen [:D] Forfrdelig følelse.Alt går rundt, svetten renner absolut overalt og jeg er iskald på hele kroppen.

Legen sa det var et plutselig blodtrykksfall, som retter seg opp av seg selv i løpet av kort tid. Sist jeg fikk det var det på flyet på vei til Gran Canaria. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre avmeg.

Takk for alle svarene alle sammen!
Sitter nå her og pemper vann... og springer på do...[:D]
Håper bare at blodtrykket stabilierer seg snart!!!
Har ofte merket at jeg har blitt svimmel når jeg har reist meg raskt opp, men det har blitt løst med å
reise meg saaaaakte opp. Men har aldri opplevd før å bli så svimmel og dårlig når jeg allerede satt i ro.
Ja..ja... tydeligvis en av graviditetens mange sjarmerende sider, som jeg ikke har opplevd før!

Back
Topp