Holdt på å stryke med av blodprøvene idag!

Camillemi

Forelsket i forumet
Var på første legetime i dag, og etterpå så skulle jeg inn  på lab´n for å ta blodprøve. For det første så fant de ikke blodårer på meg i det heletatt, og for det andre så stakk de feil 3 ganger før de fant blod.

Det var supervondt, og jeg ble mer og mer skrekkslagen! huff!! det var ingen god opplevelse. Jeg syns det er så rart..  jeg bruker ikke å synes at blodprøver er noe vondt eller ekkelt. Det bruker å bli gjort på null komma niks, og blodårene popper frem med en gang. Kanskje det har noe med at jeg er gravid? Er det andre som har opplevd dette?

Ved neste blodprøvetaking skal jeg isåfall smørre et tykt lag med emblakrem. Jeg har lite lyst til å oppleve dette igjen. Det var fryktlig vondt.

Akkurat samme problem hos meg da jeg var på første kontroll i forrige uke. 
Legen klasket til meg på armene, og jeg klemte som en gal på en ball, men hun stakk sikkert 5-6 ganger før hun klarte å få nok blod. Er fortsatt blå og gul nå åtte dager senere! 
HELDIGVIS syns ikke jeg dette er ubehagelig i utgangspunktet, er blodgiver til vanlig så jeg er vant til å bli stukket i. Men kanskje det er noe i det at det er vanskeligere å finne gode blodårer på oss når vi er gravid? 

Huff ja det er så forferdelig vondt...

Jeg har alltid hatt det sånn.. Der jeg bodde før sendte de meg til blodbanken på sykehuset for jeg så helt mishandla ut hver gang jeg skulle ta blodprøver.. Jeg har visst veldig tynne blodårer som er litt vanskelig å få tak på. skal til legen i morra. gruer meg :(

Håper legetimen var bra ellers da :)

Ja legetimen gikk supert ellers!
Viste seg at jeg hadde urinveisinfeksjon uten at jeg selv hadde merket symptomer på det. For et år siden hadde jeg på og av med urinveisinfeksjoner i 6 måneder, så jeg vet hvor vondt dette kan være. Merklig at jeg ikke merker noe nå.
De skulle sjekke om det var den "farlige" bakterien som en ikke bør ha når en er gravid, for da måtte jeg begynne på antibiotika med en gang.

Har hørt at det er mange gravide som har urinveisinfeksjon uten å vite det. Jeg tror det må skje et eller annet med smerteterskelen i kroppen når en er gravid. Huden er supersensitiv, men urinveisinfeksjon merker jeg ikke.. hehe

Bra at det gikk fint hos legen da.
Jeg merket en del smerter der hvor den lille ligger, og dro på legevakten for jeg hadde gått med det i 2 dager. Når jeg kom opp så slo det fullt ut på urinprøven og måtte på antibiotika med en gang. Var litt rart, for jeg var jo og leverte en urinprøve til legen dagen før, og den var helt fin... Har aldri hatt det før nå, og heldig vis ferdig med kuren :)

Back
Topp