Holdere dere unna noe mat?

Samme som over[emoji1369] I tillegg brie, chevre, muggost, røkelaks (siste kan vurderes om pakken nettopp er åpnet..)
 
Er det noen som vet hvordan det er med mozarella? Ser at den kan spises når den er fersk og nyåpnet, men er den posen man kjøper på butikken ansett som fersk (den klumpen med myk mozarella i vann)? Klarer nesten ikke mat til tider, men mozarella og avokado med salt og pepper på er gull!
 
Er det noen som vet hvordan det er med mozarella? Ser at den kan spises når den er fersk og nyåpnet, men er den posen man kjøper på butikken ansett som fersk (den klumpen med myk mozarella i vann)? Klarer nesten ikke mat til tider, men mozarella og avokado med salt og pepper på er gull!

Fersk betyr også at det gjerne er lenge før utløpsdatoen/best før-datoen. :) Under graviditet må man være strengere med den datoen (når jeg ikke er gravid bryr jeg meg vanligvis ikke om datoen, men lukter og vurderer maten selv.)

Du kan spise fersk, nyåpnet Mozzarella. :)

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidmat/ost-i-graviditeten-3749630
 
Fersk betyr også at det gjerne er lenge før utløpsdatoen/best før-datoen. :) Under graviditet må man være strengere med den datoen (når jeg ikke er gravid bryr jeg meg vanligvis ikke om datoen, men lukter og vurderer maten selv.)

Du kan spise fersk, nyåpnet Mozzarella. :)

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidmat/ost-i-graviditeten-3749630
Ok, så jeg må bare se på datoen med andre ord. Var bare ikke sikker på om sånn i pose i butikken var ansett som fersk :facepalm:
 
Brie og lignende oster,krabbe, spekemat, rødt kjøtt, brus, alkohol, tobakk (snus:( ), kaffe, kunstig søtning.... her skal ingen sjanser tas.

Konmer til å savne kaffe, brus og snus.
 
Hvorfor ikke kunstig søtning? Bedre å spise vanlig sjokolade enn sukkerfri?

Jeg er insulinresistens, så burde holde meg unna sukker og karbohydrater...
 
Holder meg unna kjøtt som ikke er gjennomstekt,alkohol og fisk som ikke er anbefalt.
Alt annet spiser jeg men noe med måte og selvfølgelig godt innafor utløpsdato.
 
Back
Topp