Holder seg lenge

Guest
Hei

Min datter på 3,5 år går veldig sjeldent på do og tisser. Det hender stadig vekk at hun holder seg opp til 20 timer. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Kan det være farlig? Jeg kan alltids tvinge hun til å gå på do, men jeg kan jo ikke tvinge hun til å gjøre noe der.... 
 
Hei!
Synes at det er flott at du er oppmerksom på dette. Jeg vil råde deg til å følge med å hvor mye drikke hun får i seg i løpet av døgnet, og hvor mange ganger hun tisser.Det skal jo være et visst forhold mellom det osm går inn og ut. Det beste hadde selvsagt vært å måle urinmengden også, Det å holde seg i 20 timer er veldig lenge. Det vil jo si at hun kanskje bare tisser en gang i døgnet. Det kan jo være at hun har stor blærekapasitet, men det kan også ha med å gjøre at hun får i seg for lite væske. Det kan  være lurt å observere om urinen er svært konsentrert og om den har normal lukt. Er du i tvil, vil jeg råde deg til å få sjekket urinen, og evt. bestille en konsultasjon hos lege. Det beste tegnet på at datteren din er frisk, er jo at hun viser tegn på god trivsel, er aktiv i lek og har godt humør. Håper du finner ut av dette uten at det blir et negativt fokus i forhold til din datter. Hilsen Elin.
 
Back
Topp