Holder på å miste melka!

Tuppelura92

Glad i forumet
Jeg har helt siden fødsel kunne pumpe 100-150ml fra hvr pupp, men nå får jeg usle 40ml fra hver.. Jeg pumper og ammer om hverandre som en gal nå, men ser ikke ut til å ha noe resultater enda hvertfall, så kjenner jeg blir stresset!
Har noen noe tips?

Sent from my iPhone using BV Forum

Man mister ikke bare melka. Kanskje babyen spiser mer? Hvor lenge har du pumpet og ammet om hverandre?
Hjelper ikke å stresse. Så lenge baby legger på seg som han eller hun skal så er det vel ikke noe problem. Jeg har aldri fått ut mer enn 50 ml til sammen fra begge puppene.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg har pumpet frem til for 3 uker siden kanskje, så begynte jeg å amme sakte menn sikkert mer og mer, og nå ammer jeg mest, og pumper innimellom. Men saken er at puppene mine er helt tomme kjennes det ut, så lillemann blir sint på puppen, så jeg må pumpe, pumpe pumpe, gi på flaske, amme litt, ender opp med å gi flaske istede osv! Jeg har jo gått fra å ha et hav med melk, til å såvidt klare å skvise ut 40ml. Har heldigvis sikkert 10 liter melk nedfryst i fryseren, hvis det blir krise :P

Sent from my iPad using BV Forum

Hva slags flasker bruker du da? Er kanskje ikke rart han er sint hvis han fortere får melk ut av flaska... Puppene mine kjennes alltid tomme ur, med mindre det er fire-fem timer siden forrige amming. Så nærmer det seg spreng. Hvorfor gir du så mye flaske da? Babyen tømmer brystet bedre enn pumpa

Hva slags flasker bruker du da? Er kanskje ikke rart han er sint hvis han fortere får melk ut av flaska... Puppene mine kjennes alltid tomme ur, med mindre det er fire-fem timer siden forrige amming. Så nærmer det seg spreng. Hvorfor gir du så mye flaske da? Babyen tømmer brystet bedre enn pumpa

Jeg bruker Medela sine, så de må han bruke samme vakuum som på puppen, for å få ut melka :) jeg gir flaske fordi jeg har så lite melk, han blir jo ikke mett av puppen! Han blir bare illsint :( og etter å ha amma han med en halvtimes mellomrom 4 ganger, så må jeg bare gi han mat på flaske istede, for da synes jeg rett og slett synd på han :/

Jeg bruker Medela sine, så de må han bruke samme vakuum som på puppen, for å få ut melka :) jeg gir flaske fordi jeg har så lite melk, han blir jo ikke mett av puppen! Han blir bare illsint :( og etter å ha amma han med en halvtimes mellomrom 4 ganger, så må jeg bare gi han mat på flaske istede, for da synes jeg rett og slett synd på han :/

Ammeveilderen sa til meg at de Medela flaskene absolutt ikke er ammevennlige. Ja de må suge for å få melk, men det må de jo på andre flasker også. Problemet med Medela flaskene er at det kommer store mengder melk når det først kommer melk. Jeg vil heller anbefale å prøve "langsoom flaske,ating". Står om dette på ammehjelpen.no:)

Har brukt medela calma til min de gangene han har fått flaske, syns ikke det virker som det kommer store mengder melk. Han bruker i grunn ganske lang tid, tar vel ca 10-15 minutt for han å få i seg 50 ml.

Jørgen 12.02.14 <3

Hmm, veit ikke hva jeg skal tro jeg da :/ prøver jo å unngå å gi flaske. Men når melka svikter så mye at jeg går med sykt grinete og sulten unge, så må jeg bare ty til melk jeg allerede har pumpet ut :/ men medela sine er de jeg har som det er "vanskeligst" å få melk ut av, de andre drypper det jo av så fort man snur de på hodet :/

Hmm, veit ikke hva jeg skal tro jeg da :/ prøver jo å unngå å gi flaske. Men når melka svikter så mye at jeg går med sykt grinete og sulten unge, så må jeg bare ty til melk jeg allerede har pumpet ut :/ men medela sine er de jeg har som det er "vanskeligst" å få melk ut av, de andre drypper det jo av så fort man snur de på hodet :/

Mat må jo ungen ha uansett, om den kommer fra flaske eller pupp er ikke det viktigste. Du får prøve å legge inn noen økedøgn der du ammer/pumper annenhver time for å prøve å få opp produksjonen igjen. Husk å drikke mye. Spis havregrøt/havrelapper og drikk amme-te. Ikke stress, det hjelper ikke på produksjonen.

Jørgen 12.02.14 <3

Ro deg ned og ikke stress. Jeg hadde latt han puppe først, og så fylle på med flaske til han er fornøyd. Det er ikke krise om du må fylle på med litt mme heller. Alle monner drar. Litt morsmelk gjør faktisk susen.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg hadde økedøgn en uke i strekk ca hver tredje uke med guttungen. Er ofte litt lite melk nå også men jeg stresser mye mindre med det denne gangen. Det hjelper. Prøv å få igang utdrivningsrefleksen før du legger til, her blir snuppa illsint når det ikke kommer med en gang. Prøv å gi i kopp istedenfor flaske så han ikke foretrekker flaska som det kommer mer melk ut av. Det kan hende du får mindre ut fordi han tømmer brystene mer nå som han spiser mer og det er kortere tid mellom amming og du pumper.

Spis maltekstrakt ;) prøvd håbdmelking? Jeg blir ikke venn med pumpa, liker håbdmelking mye bedre :)

Havregryn (med melk eller søm grøt eller i brød), vørterøl, alkoholfritt øl, ammete...
Sov så mye du kan, hold deg hjemme og ikke stress med noe som skal gjøres. Kos deg med å slappe av, se film, spise noe godt og ha babyen inntil deg, kos og lukt og se på og snakk med. Sov gjerne i bar overkropp med baby inntil deg.

Spis maltekstrakt ;) prøvd håbdmelking? Jeg blir ikke venn med pumpa, liker håbdmelking mye bedre :)

Off topic: hvordan håndmelker du uten å søle, og hvordan treffer du flaska? :p

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Jeg drikker alkoholfritt øl og ammete samt spiser havregrøt hverdag. Har ikke hjulpet noe.

Hvordan går det med melka tuppelura?

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Back
Topp