Holder på å klikke i vinkel om nettene :( :(

Snart 3 barnsmamma

Flørter med forumet
Er det flere som sliter med vondt i leggene, halsbrann og bekkenet om natta?

Jeg får ikke nattesøvn i det hele tatt :( Dette er det verste jeg har opplevd, vrir meg i smerte og er oppe hver time på toalettet .... Har begynt med magnesium tabletter for leggene, det hjalp den første uka, men hjelper ikke i det hele tatt nå :/ Noen tips? Drikker mye vann på dagen... Gaviscon tar jeg opptil 4 stk da jeg skal legge meg, våkner etter to timer og holder på å brenne opp i halsen :/ Vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg om natta :/ Gruer meg til å legge meg, uansett hvor trøtt og sliten jeg er tar disse plagene overhånd :( Skal bestille time til fotterapeut eller fysioterapeut i morgen....... jeg er 32 uker :)

Jeg får oxo veldig lite nattesøvn, kan ofte bli så lite som 1-2 timer per natt tilsammen![emoji21] har ikke direkte vondt i leggene, men er mer som kriblinger/ stikkinger.. Har ikke funnet noe som hjelper.. blir sååå utrolig sliten[emoji45] følger med videre for råd![emoji4]

Jeg har måtte bygge meg opp med ei dyne og flere puter så jeg ligger relativt høyt med hode, sånn halvveis sitter på av halsbrannen, da ble det mye bedre [emoji4]

Og så er det et gammelt kjerringråd som sier at en ulltråd rundt ankelen skal hjelpe på urolige bein. Sitter sikkert i hode, men føler det blir bedre [emoji13]

Sliter også...

Har kjempe vondt i bekkenet og må opp og tisse. Siste ukene nå har jeg gått rastløse ben og kramper. Tar magnesium, men hjelper ikke.

Når jeg endelig ha sovnet etter å ha vridd meg i alle tenkelige stillinger, bygget opp puter, dyner, snudd meg på grunn av smerter i lår og hofte,våkner jeg av at jeg må tisse eller snu meg igjen.

Ja, det blir oppstykket søvn her også. Heldigvis funker Galieve-tabletter på meg. Prøv noe annet enn Gaviscon, apoteket har jo flere typer vi gravide kan bruke. Kanskje noe annet hjelper bedre for deg. Noen ganger vurderer jeg å bare bli "liggende" i lenestolen eller sofaen i stedenfor å legge meg. Vet dog ikke om det hadde hjulpet :p Jeg har heldigvis ikke rastløse ben, men har du testet støttestrømper?

Bekken, ja! Sover kjempedårlig[emoji58][emoji58][emoji58]

Sliter også med både bekken og legger. Fikk faktisk på dagen 100% sykemelding i en lang periode på grunn av blant annet søvnmangelen! Visste ikke at legene tok det så på alvor! Kanskje en tur til legen passer for deg? Jeg føler meg mye bedre nå da jeg får delt opp søvnen utover hele døgnet og ikke desperat prøver å sette den til 8 håpløse timer[emoji4] Plagene er fremdeles der, men nok søvn gjør det mye mer håndterbart[emoji4]

Jeg sliter ikke med disse leggsmertene eller bekken, men vanskelig uansett og finne en god sovestilling, det er varmt, og så må jeg opp på do og da blir jeg lys våken. Fra søndag til mandag ble det 2-3 timer søvn, natt til i dag, heldigvis litt bedre og jeg hadde fri fra jobb, så lå lenge i sengen og døset på morgenen.
Ikke nok med at man blir sliten i forkant, men man får jo ofte minimalt med søvn når ungen er ute og :p Konklusjon, vi er superdamer og wonderwomen

Bekken, krampe i legger, ligamentsmerter, do og snorkende mann (snorker heldigvis ikke hele tida) Gleder meg til å bli ferdig! Får god trening til våkenettene etter fødsel ihvertfall.

Da har jeg vært hos fysioterapeuten i dag :) Fy søren jeg har en helt anna kropp :) Han viste meg 4 bevegelser/øvelser for bekken og legger :) og masserte leggene mine, og vred og masserte vonde punkter. Har ikke vondt i legger, heller ikke smerter i bekkenet/ hofter! Så det skal bli spennende nå i natt ;) skal dit en gang i uka fram til fødsel... Og ja jeg har prøvd støttestrømper, men ble bare verre for min del :( 7 uker igjen til disse plagene blir borte :) :) teller dager nå :D

Da har jeg vært hos fysioterapeuten i dag :) Fy søren jeg har en helt anna kropp :) Han viste meg 4 bevegelser/øvelser for bekken og legger :) og masserte leggene mine, og vred og masserte vonde punkter. Har ikke vondt i legger, heller ikke smerter i bekkenet/ hofter! Så det skal bli spennende nå i natt ;) skal dit en gang i uka fram til fødsel... Og ja jeg har prøvd støttestrømper, men ble bare verre for min del :( 7 uker igjen til disse plagene blir borte :) :) teller dager nå :D
Hvordan gilk natta? :)

Natta gikk kjempe bra :) Ikke i nærheten så vondt som jeg har hatt ;) og i natt har jeg sovet sammenhengene med kun 2 dorunder :) Så fysioterapi og øvelser hjelper meg veldig! Anbefales til de som sliter med vonde legger og bekken/hofter ;)
Gikk du privat eller gjennom fastlege? Virker som det er verdt et forsøk[emoji4]

Bekken, krampe i legger, ligamentsmerter, do og snorkende mann (snorker heldigvis ikke hele tida) Gleder meg til å bli ferdig! Får god trening til våkenettene etter fødsel ihvertfall.

Som jeg skulle skrevet det selv :hilarious: Blir noen ganger veldig overrasket over hvordan mannen min ikke våkner av sin egen snorking :shifty: men som du sier, heldigvis ikke hele natta :hungover:

Back
Topp