Holder på å bli gaaal av denne kvalmen!!!!!!!!!! Tips mot kvalme?

woordy

Flørter med forumet
Går konstant med en kvalme som jeg føler snart skal ta knekken på meg. Har noen oppturer, men stort
sett sykt kvalm. Var ikke så gale med de to andre. Og kjenner det tar på å ska ha overskudd til de to andre små nå som jeg ikke er i form.. Måtte disse ukene med kvalme gå foooort. Jeg spyr ikke, vet egentlig ikke hva som ville blitt best, hadde kanskje noe av kvalmen gitt seg litt.

Andre som har det likt? og hva gjør dere for å holde det i sjakk?

Her er det også nesten konstant kvalme. Jeg spyr heller ikke! Brekker meg ofte, og har spydd litt magesyre når jeg dusjer om morgonen.. Men ikke rett spying. Skal kjøpe meg ingefærtabletter på apoteket i morgen. Håper det kan hjelpe litt.. Det er grusomt at all mat må kjempes ned.. 
Krysser fingrene for at kvalmen gir seg snart for alle som sliter med kvalme!;-)

Huff.. Ikke bra.. Jeg får trykt ner en del tross kvalmen, for blir bare enda dårligere vis ikke. Jeg kjøpte ingefær tyggetabeletter for noen dager siden, og det har ikke funka noe særlig på meg :/ Håper det kan hjelpe deg!

Salte kjeks....

Svært lite som fungerer her også, men sure og salte ting har effekt. F.eks Ritz-kjeks og sitronbåter. Det å drikke Litago sjokomelk i bittesmå slurker er også veldig kjekt (selvom det ikke høres bra ut)

Og blir det for ille, Afipran reisesyketabletter.

svarger til postafen reisesyketabbeleter. . 
spiser pære. vis ikje hadde jeg ikke klart meg ijenom disse ukene. . men det verste med meg har gidd seg nå er 11+ 3

Jeg har faktisk begynt å spy etter å ga gått kvalm 24/7 i mange uker og det hjelper sykt mye;) så kanskje ikke det mest delikate rådet, men det funker i allefall på meg:)

Irn Bru (det trur eg ikkje du kan faa tak i i Norge, bestille paa nett ?)
Eplejuice og farris, sitrondrops og salte kjeks.

Jeg sverger også til Postafen, ellers hadde jeg ikke klart meg noe særlig...
Ellers spiser jeg annenhver time og hviler mye. Jeg klarer ikke å kaste opp selv om jeg går og brekker meg mye av dagen :-/

For meg hjelper det å sove masse, legger meg kl 21. Hver dag. Har også fått behandling hos akupunktør, for har mye syre i magen. Hun sier at mage og kvalme henger sammen.

Oktoberbarn skrev:
For meg hjelper det å sove masse, legger meg kl 21. Hver dag. Har også fått behandling hos akupunktør, for har mye syre i magen. Hun sier at mage og kvalme henger sammen.

Det var spennende å høre!! Jeg har nemlig spiserørsbrokk og klasker neimen til vanlig, men må jo slutte med det under graviditetene. Har aldri hørt om at det er en sammenheng så dette var spennende:)

Er inn å sniker fra september og jeg har hatt god erfaring med frisk ingefær i vannflasken og te, og yoghurt/biola i små mengder fordelt utover dagen. 

Back
Topp