Holder mobil eller kjøpe kamera

Lillemirakel13_16<3

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
Mobilen fungerer, men kan hende jeg må ordne meg ny når som helst. Høyttaleren der jeg hører virker ikke optimalt...

Men har fått veldig interesse av å ta bilder og kamera på mobilen funker ikke så bra lenger. Generelt mobilen min lever sitt eget liv [emoji85]

Hvilket kan du anbefale?

Ikke for stort, vil kunne ha det i veska [emoji4]

Jeg har speilrefleks, så jeg ville ikke ha brukt mobilen som kamera til alle mine bilder ^^
De fleste kompaktkameraer skal være gode, og de kan nok anbefale deg et I butikken vil jeg tro.

Ville nok hatt kamera om du er glad i å ta bilder :)

For min del holder mobil. Enkelte mobiler har helst like godt kamera opplegg som dyre speilreflekskamera og slikt.

Mamma har speilrefleks, jeg har samsung edge 7. Vi tok bilder av samme hund i farta (hu hadde valp løs i hagen) og vi var ganske imponert over bildekvaliteten når vi sammenligna. Veldig gode bilder. Jeg har speilreflekskamera. Har ikke brukt det på mange år. Stort og tungt. Mobil enkelt og greit og alltid i lomma

iPhone X har er svært godt kamera. Med to objektiver og portrettmodus.

Om du vil ha et kamera utenom mobil ville jeg gått for speilløst systemkamera. Fujifilm sine systemkameraer er fantastiske

For min del holder mobil. Enkelte mobiler har helst like godt kamera opplegg som dyre speilreflekskamera og slikt.

Mamma har speilrefleks, jeg har samsung edge 7. Vi tok bilder av samme hund i farta (hu hadde valp løs i hagen) og vi var ganske imponert over bildekvaliteten når vi sammenligna. Veldig gode bilder. Jeg har speilreflekskamera. Har ikke brukt det på mange år. Stort og tungt. Mobil enkelt og greit og alltid i lomma
Om man setter speilrefleks på auto og bruker standardobjektiv vil ikke bildene bli bedre enn på en mobil. Dersom en kjøper et godt og lystterkt objektiv (dyrt), stiller inn blender og lukker selv, har en potensial til å ta mye bedre bilder. Om man ikke gidder styre med det er det ikke noe poeng med speilrefleks :)

Forsåvidt er speilløst systemkameraer like bra som speilrefleks, og mye mindre, så det er ikke noe poeng med de store tunge speilreflekskameraene lenger. Med mindre fullformat er svært viktig, eller en har oppbreidet seg en stor objektivpark til sitt speilrefleks, og foretrekker å bruke disse objektivene.

mange systemkameraer skal være like gode som speilrefleks. Så les litt om hvilke som kommer godt ut i tester.
Jeg har speilrefleks, Canon Eos750D, og kan anbefale den hvis du noen gang skulle havne på stort kamera :p Jeg må ha noe å holde i når jeg har bilder.

Back
Topp