Holder dere dere unna sola?

Du kan fint sole magen, men så snart det blir for varmt til deg selv bør du ta en pause. Det samme gjelder ved varme bad. Når det er ubehagelig til deg selv så er det for varmt, men før det kan du fint nyte både sol og varmt vann :D
Ah okei :-D

Eg hørte nemlig en strekk historie om ei som var gravid, 8 mnd på vei, hun lå mye i sol og solte seg, hun følte aldri noe ubehag og noen dager med intens soling så slutta barnet å sparke etter noen dager så oppsøkte hun sykhus. Der kom de fram til at babyen hadde kokt i hjel..

Eg må ærlig innrømme at eg ikke har trudd på den skrekk historie og husker at det var bare tull men noe inni meg blei sykt usikker for det om :-P

Ah okei :-D

Eg hørte nemlig en strekk historie om ei som var gravid, 8 mnd på vei, hun lå mye i sol og solte seg, hun følte aldri noe ubehag og noen dager med intens soling så slutta barnet å sparke etter noen dager så oppsøkte hun sykhus. Der kom de fram til at babyen hadde kokt i hjel..

Eg må ærlig innrømme at eg ikke har trudd på den skrekk historie og husker at det var bare tull men noe inni meg blei sykt usikker for det om :-P
Skjønner du ble skeptisk etter en slik historie, men tror ikke den kan være sann :p

Må uansett bruke solfaktor 50+ og bruker alltid heldekkende klær så ikke bekymret for å være i sola ;)
Men så har jeg rødlig hår og nærmest hvit hud så må uansett være forsiktig for å unngå å bli brent ;)

Leser at man ikke bør oppholde seg så mye i sola når man er gravid fordi man kan få pigmentflekker. Jeg kjenner det er heeelt umulig for meg å ikke ligge å sole meg når det er så nydelig vær ute. Bruker faktor 30 i ansiktet, men å holde meg i skyggen, det går ikke :p
Har dessuten overarmen full av pigmentflekker som jeg har hatt siden jeg var liten, og jeg bryr meg fint lite om dem.
Fikk ikke noe sist... Nå tenker jeg bare varme :)

Elsker sol og varme, så holder meg ikke unna den ☺️ Passer bare på å smøre meg og få i meg masse vann. Fikk beskjed om at jeg hadde litt lite D-vitaminer, så her suger jeg til meg solstrålene om dagen. Merker at jeg ikke er så trøtt som jeg var for 1-2 uker siden. Deilig med sommer ☀️

Jeg koser meg i sola, men bruker solfaktor 30 for å unngå å bli brent samt pigmentflekker. D-vitamin er viktig når man er gravid, forskning viser faktisk sammenheng mellom noen sykdommer og for lite d-vitaminer under graviditet. Jeg har i tillegg psoriasis, så for meg er det ekstra viktig å utnytte sola når den er der. Men man skal unngå overoppheting da det kan påvirke babyen :)

Jeg tåler til vanlig ikke varme sånn supergodt, så de dagene her har jeg stort sett tilbrakt i skyggen. Litt sol innimellom, men lite ja!

Du vil føle voldsomt ubehag lenge før det går galt så det er bare å lytte til kroppen.
Her trives jeg best i skyggen om dagen :)

Jeg soler meg som jeg alltid har gjort:) bortsett fra at jeg har bytta ut sololjen med solkrem, men bruker kun faktor 6. Og faktor 20 i ansiktet for å unngå de verste pigmentflekkene der (tilfelle det skulle skje). Jeg skal også til Spania i to uker i sommer, og jordmor sa at det ikke var noe problem! Bare bade av og til og trekke inn i skyggen av og til. Det gjør jeg jo ellers også:happy:
Så her blir det sol på denne frøkna hvertfall, med god samvittighet :happy:
Jeg har også hørt skrekkhistorier om fostervann som koker omtrent. Bare tull og tøys sa min jordmor da!:p Håper alle får en fin sommer med så mye sol de selv ønsker :smiley-bounce012

Bryr meg ikke om de flekkene :) sola gir meg sååå mye energi og godt humør at det er verdt det :) men burde kanskje bruke solfaktor i ansiktet ja...

Soler meg som bare det. Brunere enn noen gang. Vi er mye ute i båt, umulig å ikke få soll på seg. Smører meg med faktor 30. Jeg har mye fregner fra før og nå har de blitt tettere. En flekk til nå så er jeg ordentlig brun ;) hehe

Back
Topp