Holder dere dere unna sola?

Minimeg

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Januarlykke 2019
Leser at man ikke bør oppholde seg så mye i sola når man er gravid fordi man kan få pigmentflekker. Jeg kjenner det er heeelt umulig for meg å ikke ligge å sole meg når det er så nydelig vær ute. Bruker faktor 30 i ansiktet, men å holde meg i skyggen, det går ikke :p
Har dessuten overarmen full av pigmentflekker som jeg har hatt siden jeg var liten, og jeg bryr meg fint lite om dem.

Jeg også må være i sola:) det er fantastisk. Men jeg smører meg alltid med solfaktor 50, så føler det er ok da:) og det er helt ok med solfaktor 30 også, det er jo nesten det samme har jeg lest:)

Så deilig at det er sommer å sol:) vi kommer til å få så masse greier på kroppen uansett tenker jeg hehe:)

Leser at man ikke bør oppholde seg så mye i sola når man er gravid fordi man kan få pigmentflekker. Jeg kjenner det er heeelt umulig for meg å ikke ligge å sole meg når det er så nydelig vær ute. Bruker faktor 30 i ansiktet, men å holde meg i skyggen, det går ikke :p
Har dessuten overarmen full av pigmentflekker som jeg har hatt siden jeg var liten, og jeg bryr meg fint lite om dem.

Jeg bruker solfaktor 30 på tatoveringen min, men ikke noe ellers.
Har også en pigmentflekk fra jeg var liten, og har grillet meg i mange år etter det :)
Legen anbefalte meg faktisk å dra til Syden mens jeg var gravid for å få godt med D-vitamin og litt Boost!

Jeg bruker solfaktor 30 på tatoveringen min, men ikke noe ellers.
Har også en pigmentflekk fra jeg var liten, og har grillet meg i mange år etter det :)
Legen anbefalte meg faktisk å dra til Syden mens jeg var gravid for å få godt med D-vitamin og litt Boost!

Ja, jeg mangler faktisk D-vitamin og går på tilskudd, så det må jo være bra for meg å sole meg nå ;)

Bruk av p-piller kan også føre til at man får pigmentflekker i sola, har ikke unngått sola av den grunn tidligere heller :)
Men klart, solfaktor er viktig for å beskytte huden, og det er jo lurt å passe på at man ikke blir for oppvarmet; barnet får jo en høyere kroppstemperatur enn oss (1 grad om jeg ikke husker feil?).

Ja, jeg mangler faktisk D-vitamin og går på tilskudd, så det må jo være bra for meg å sole meg nå ;)

Jeg tar også ekstra tilskudd og fikk beskjed om å være i sola - så ja! :)
Solfaktor skader jo ikke å bruke, men jeg er alt for sløv med det

Bruk av p-piller kan også føre til at man får pigmentflekker i sola, har ikke unngått sola av den grunn tidligere heller :)
Men klart, solfaktor er viktig for å beskytte huden, og det er jo lurt å passe på at man ikke blir for oppvarmet; barnet får jo en høyere kroppstemperatur enn oss (1 grad om jeg ikke husker feil?).

Ja, det er nok lurt å kjøle seg ned litt innimellom :)
Jeg smører meg alltid, men ikke med faktor 30 på hele kroppen.. ;)

Så lenge du smører deg med solkrem og får i deg godt med drikke går det nok helt fint:) Folk tar jo solarium gjennom hele svangerskapet også, så kan jo ikke være veldig mye farligere å være ute i sola;)

Jeg tar også ekstra tilskudd og fikk beskjed om å være i sola - så ja! :)
Solfaktor skader jo ikke å bruke, men jeg er alt for sløv med det

Jeg smører meg alltid, men ikke alltid med så høy faktor.. :)

Så lenge du smører deg med solkrem og får i deg godt med drikke går det nok helt fint:) Folk tar jo solarium gjennom hele svangerskapet også, så kan jo ikke være veldig mye farligere å være ute i sola;)

Tenker at det er farligere å ta solarium jeg da :p
Hører bare så mye om de som får pigmentflekker i hele ansiktet og sånn :) men satser på det holder å smøre seg.. Og kanskje jeg må kjøpe meg en caps eller noe ;)

Jeg smører meg alltid, men ikke alltid med så høy faktor.. :)

Jeg er litt naturlig brunere i huden og har svart hår, så skal utrolig mye til før jeg blir solbrent! Blitt det en gang i syden bare :)
Men det er jo andre farer som lurer i sola også da

Jeg er litt naturlig brunere i huden og har svart hår, så skal utrolig mye til før jeg blir solbrent! Blitt det en gang i syden bare :)
Men det er jo andre farer som lurer i sola også da

Etter å ha reist veldig mye blir ikke jeg heller så fort solbrent lenger, men ja, er jo andre grunner til å smøre seg også ;) og så er det forskjell på hvor man er tenker jeg. Bruker høyere faktor i varmere strøk eller på sjøen enn hjemme i hagen :p

Holder meg ikke unna nei :) men blir sikkert varmt I sommer når magen vokser så blir sikkert mer skygge enn til vanlig tenker jeg

Umulig å holde seg unna med to små som vil være ute hele dagen :) Men jeg ligger ikke og soler meg (hadde ikke gjort det hvis jeg ikke var gravid heller, dårlig med tid til slikt med 2 åring og 4 åring :p )

Jeg blir nok i solen det jeg kan i sommer :) smører meg om det blir skikkelig med sol. Men det er nok lurt å få i seg nok med drikke! :)

Har aldri hørt om pigmentflekkgreia engang :p men hørte i forrige svangerskap at det skulle være lettere å bli brun som gravid fordi at pigmentene i huden er mer aktiv pga hormoner:rolleyes: så jeg solte meg mye. Men fikk aldri noen flekker.. Bruker alltid solkrem i sola men ikke så høy faktor; 6 eller 15 maks. 20-30 på tatovering :)

Niks! Er flinkere til å smøre meg, og denne helgen som det har vært så varmt kjenner jeg at jeg automatisk søker mer skygge, men å holde meg helt borte fra sola er umulig :-)
Overlever vinteren bare fordi jeg vet sommer og sol kommer!

Eg har hørt man ikke skal sole magen pga det rett og slett blir for varmt for barnet og barnet synest det blir ubehagelig å ligge der

Eg har hørt man ikke skal sole magen pga det rett og slett blir for varmt for barnet og barnet synest det blir ubehagelig å ligge der
Du kan fint sole magen, men så snart det blir for varmt til deg selv bør du ta en pause. Det samme gjelder ved varme bad. Når det er ubehagelig til deg selv så er det for varmt, men før det kan du fint nyte både sol og varmt vann :D

Back
Topp