Holder bruden tale?

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Er det sånn at alle bruder holder tale?
Er det unormalt å ikke holde tale?

Jeg har sånn seneskrekk å hater å snakke høy forran andre, så jeg er virkelig i tvil om å jeg vil holde tale i mitt bryllup... når det engang blir
Men innrømmer at å holde tale minker lysta mi til å gifte meg..
Vil heller dra til utlandet å gifte meg med kun noen venner og litt familie kanskje, å ikke sånn høytidelig med 60-70 av familien til middag med brudeparet i midten å vi må holde tale :O
Syns det er sååååå skummelt.

Veit ikke helt ka som er vanlig men eg skal vertfall holde tale

Jeg skal holde tale, men det er fordi jeg har lyst. Hadde jeg ikke hatt lyst hadde jeg droppet det glatt. Hos oss skal derimot ikke brudgommen holde tale, for han er akkurat sånn som du beskriver. Det er litt mer uvanlig siden brudgommen "må" holde tale, men vi bryr oss fint lite om hva andre mener om den saken. Jeg ønsker ikke at hele dagen hans skal bli ødelagt fordi han gruer seg.

tror det er helt opp til deg selv! jeg har ingen planer om å holde tale, og såvidt jeg kan huske har ikke bruden gjort det i noen av bryllupene jeg har vært i holdt noe tale!

Det er vel opp til hver enkelt!:)

HEr har eg skreve en sang til min kjære, siden eg ikkje tørr/ liker og stå forran hele familien og snakke! Så derfor valgte eg og heller lage en sang:)

jeg skal ikke holde tale, og er faktisk ikke sikker på om min kjære skal det heller ;) Vi er av den litt mer casual typen mennesker så vi føler litt at det bare blir kunstig og teit med taler i bryllupet vårt...

jeg holdt ikke tale. Skulle ønske jeg var av typen som kunne gjennomført det med glans, men jeg klarer bare ikke å snakke om følelser ol forran 100 stykker altså:P

Eg haldt ikkje tale, lagde sang istaden. Er ikkje nødvendig å holde tale, det var kunn forlovaren min og svigermor som haldt tale i vårt bryllaup.

Men viss du har sceneskrekk, så kjem du nok ikkje unna plinging i glassa og dansen med brudgommen?

Jeg holdt tale i mitt bryllup, men det som er så fint, er at dette er DERES dag og dere kan gjøre som dere vil!
Det viktigste er at dagen blir som dere ønsker.

Ett alternativ er at du filmer inn talen på forhånd og spiller det av under middagen. Det finnes mange som kan hjelpe til med redigering, legge på musikk/bilder o.l

tror det er mer og mer vanlig at bruden også holder tale.
selv sliter jeg med sceneskrekk, og synes det er ille nok å skulle gå opp kirkegulvet og slikt, så jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det den dagen jeg evt gifter meg. sambo ønsker nok at jeg skal holde tale, men jeg tror han kommer til å bli overrasket dersom jeg faktisk gjør det, og det gjør det jo litt morsomt å faktisk gjennomføre det også. trenger jo ikke være så lang tale! :D

Det må være opp til hver enkelt. Jeg holdt selv tale i vårt bryllup i sommer, jeg hater egentlig sånt men har bestemt meg for å bli litt tøffere og var veldig fornøyd med egen innsats etterpå. Jeg orket ikke stå der og grine så siden jeg er ganske emosjonell av meg valgte jeg å ta en litt mer humoristisk variant. Talen var ikke lang, men jeg føler at jeg fikk sagt det jeg ville til mannen min og han var veldig fornøyd!

jeg liker heller ikke å snakke foran store forsamlinger... men har planer om å holde tale i mitt eget bryllup. 
det blir nok første og siste gang jeg holder tale! 

I alt av taleguider og etiketteregler står det at brudens tale er valgfri. (før var det ikke vanlig i det hele tatt). Så du velger selv om det er noe du vil gjøre.
Om det er noe du virkelig føler ubehag med så ikke press deg selv til å gjøre det heller. Det er mange nok andre ting å tenke på den dagen enn at du skal gå å grue deg ekstra til det. Det skal jo være en gledens dag:)

Hmm vet ikke helt om jeg skal holde taler, eler lage en powerpoint presentasjon. Brudgommen har ikke veldig lyst til å holde noe tale. Så jg tenker at han får gjøre det om han gjør det

Akkurat det der er opp til dere. Om dere ikke vil holde tale, lar dere være :)

Jeg var i bryllup i sommer, og der ble det ikke holdt en eneste tale under middagen. Før middagen ble det utbragt skåler fra forloverne, og det var det. Grunnen til det var så enkel som at brudeparet ville ha matro, og ikke bli avbrutt hele tiden for å høre på talene til folk. (ble ganske god til festing etterpå) Dessuten er bruden så lettrørt (hun gråt da hun fikk se pynten brudebutikken lagde til skoene hennes) at hun ikke ville sitte flere timer og grine og ikke få i seg mat.
Og jeg likte denne løsninga. Det var veldig befriende og lett å bli kjent med de andre ved bordet når man ikke ble avbrutt av taler, og det var et veldig avslappet bryllup.

Back
Topp