Holde strekkmerker borte?

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: mammakarina

null strekkmerker! mama mio tummy rub stretch mark butter skal brukes daglig i første halvdel av graviditeten og to ganger daglig i andre halvpart, og den skal påføres fra over brystene til midten av låret. Tummy rub har vunnet best stretchmark cream to ganger. koster 185 kr.
http://www.mamamio.com/eu

skrevet av fra kammile mor og barn. nettsiden fant jeg selv på google:)

Tenkte jeg skulle prøve jeg men mamamio sender ikke til Norge ..[8|][&:]

De har den på lookfantastic.com:
http://www.lookfantastic.com/home/Search_Result.html?search_term=tummy+rub&Submit.x=0&Submit.y=0
Ifølge valutakalkulator på nett så koster den 202,50 i dag - og det blir derfor ganske dyrt med toll osv...

Eg har brukt noe så enkelt som spenol i dei 2 forrige svangerskapene, ikkje begynt enda, men trur eg snart må. Eg har ingen merker, bare dei små på brystene og dei kom dagen etter fødsel, dagen før dei ble fylt opp med melk så det er eit godt eksempel på at det er hormon betinget. Men å holde huden din elastisk, smøre den vil gjelpe deg etterpå også innbiller eg meg? Hjalp iallefall med kløe og slikt på meg, og med spenolen var den passe tykk i konsistensen for meg.

Lykke til med kremer og gud vet hva, får du strekkmerker så får du strekkmerker, sånn er det dessverre. [>:]

Har hørt at A-krem fra apoteket skal være god og i det minste virke litt innover. Men selvfølgelig vet at det ikke uten videre kan forebygges, men det skader da uansett ikke å smørre tørr hud med en god krem. Ta vare på seg selv, har ikke begynt enda, men når det begynner å kjennes at det strammer til inbiller jeg meg at det vil føles behagelig og litt koselig (massasje til babymagen [;)] )

Jeg vet forresten om èn ting som hjelper; laseroperasjon etter at strekmerkene er kommet[;)] men det er og det eneste...

La oss nå få tro at det hjelper, så får vi ta konsekvensene av det senere [;)] uansett god kosetid med magen om ikke annet!

ORIGINAL: Diddij

Jeg vet forresten om èn ting som hjelper; laseroperasjon etter at strekmerkene er kommet[;)] men det er og det eneste...

[:)]
Jeg har masse strekkmerker, foreløpig bare under navlen. Plager meg ikke neveverdig, er bare et bevis på at jeg har båret frem mine tre skjønne barn[:)]
Med mindre det blir et helseproblem ( noen får jo sterke smerter/ kløe i arrene ), så tror jeg at jeg får se ut som jeg gjør[;)]

Jeg tenker ikke så mye på strekkmerker, smører meg bare med en god fuktighets krem når jeg har dusja osv! Tror det er vanskelig å hindre å få det, hvis man har annlegg for å få det[;)]

I forrige sv.skap så smurte jeg meg med babyolje da magen begynte å komme, og fortsatte tida ut med smøring hver kveld. Jeg har ikke fått strekkmerker, og innbiller meg selv at det var babyoljen som hjalp på det[8D] Både søstra mi og moren min fikk strekkmerker i sine sv.skap... Så jeg sverger til babyolje hver kveld denne gangen også jeg. Om det hjelper eller ikke vet jeg jo ikke, men velger å leve i min egen boble å tro at den hjelper.[8D]

Jeg har troa på babyolje mot alt, så jeg sverger til den og body butter [;)]

Man må kunne ha tro på at noe skal kunne hjelpe så slipper man å gå rundt å bekymre seg og stresse med at man får strekk merker, det er ingen skade i å kunne prøve ut forskjellige ting man vet aldri om det fungerer før man har prøvd[:D]

Hold mote oppe jenter, dere kommer nok til å finne noe som fungerer for dere[:D] dette skal gå bra vettu[:D]

hahah...feil tråd!

Jeg bruker en stift på body shop, som skal hjelpe mot og få stekkmerker :) har ikke fått enda noen ;D

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Juliet_

La oss nå få tro at det hjelper, så får vi ta konsekvensene av det senere [;)] uansett god kosetid med magen om ikke annet!

Kunne ikke sagt det bedre.. :)
Litt positivitet har jeg også hørt at ikke er dumt..[8|][&:][8D][:)]

Det var ikke meningen å være negativ altså, jeg er bare realistisk[;)]... Var bare et ærlig svar på et ærlig spørsmål[:)]

En god krem gjør uansett godt![:)]

Får mange fine svar her jeg :O)

Jeg har ingen tro på at noen type krem kan hjelpe deg med å ikke få, men jeg tror helt på at det går å forebygge det:) I første svangerskap begynte jeg med engang og smøre magen forran med jordnøtt olje:) Den ble helt fri for strekk merker, men jeg tenkte ikke på sidene og lårene de første måndene så der dukket det opp noen.. Så denne gangen smører jeg meg hvertfall 2 ganger daglig med en oljete frem fra dermalogica, jeg ville brukt en krem som er litt olje i eller som er veldig fet og holder seg lenge og ikke trekker inn med en gang:)

Lykke til:) (Strekkmerkene gjør meg ingenting lenger, Nora var verdt det, men klart det var litt ergelig). :)

Hva skader det egentlig å prøve å forhindre strekkmerker? Man bruker kanskje noen ekstra kr på litt krem og sånt, men jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative med en gang noen vil prøve motarbeide strekkmerker?

Altså, "i værste fall" la oss si at du får strekkmerker uansett hvor de du smurte deg pga gener osv. Men da har du i det minste tatt ekstra godt vare på huden din, og hatt en kosestund med magen hver eneste dag. Er ikke det bare flott da? :)

ORIGINAL: Engel1

Weleda svangerskapsolje! Fikk tips av min akepunktør som i tillegg driver med vitamin- og mineral terapi. Har også to venninner som sverget til den og de fikk ikke strekkmerker. Sier ikke at man ikke får, men jeg tror at det hvertfall er mulig å forhindre litt [:D]

Ja, jeg bruker denne og er veldig fornøyd så langt. Så langt ingen strekkmerker heller, men det kann jo komme siden. Er jo ikke helt halvveis en gang [&:]

ORIGINAL: Grut

Jeg vil nå tro at man kan smøre seg godt og det hjelper nok litt med masasje også! Men får man, så får man..... Noen kremer er nok bedre egnet enn andre. Og da lurte jeg på om noen hadde litt peilig der(?)
Er ikke noe galt i å håpe at man ikke får! -Er jo mange som ikke får heller:) Min mor har tre barn og 0 merker, mens andre har mye. Dumt jeg ikke har lik hud som henne. Tror nok jeg er veldig utsatt. Har tørr og ikke særlig "elastisk" hud.
Og det er vel ingen som ønsker seg dette [;)]

Jeg smører meg med weleda sin svangerskapsolje, synes den lukter så godt. Bruker den oljen på magen, brystene og lårene. På resten av kroppen bruker jeg babyolje eller vanlig fuktighetskrem.
Har alltid vært flink å smøre meg, men nå bruker jeg litt ekstra tid morgen og kveld på det, så det blir en kosestund for meg og babyen i magen.. Bruker ca. 10 minutter... [:D]

Jeg får desvverre veldig lett strekkmerker, jeg har alltid vært en jojo som går opp og ned i vekt, så jeg tror det skyldes mye av den grunn.
Jeg bruker også weleda nå, og har foreløpig ikke fått noen, har ikke vært så flink til å smøre lårene, men det må jeg bli fra og med i dag av [:D]

Hvis jeg får flere strekkmerker, så tror jeg nok at jeg overlever, men jeg ser ikke på det som negativt å være opptatt av det, det fører til mye annet godt når man pleier seg selv [;)]

Back
Topp