Holde strekkmerker borte?

Grut

Flørter med forumet
Noen som har tips til kremer ol. som hjelper? Jeg merker at huden min begynner å bli veldig stram, og jeg vil ikke ha strekkmerker. Noen tips ?[:)]

Sprekker den så sprekker den[;)]

Er nok ingen kremer som hjelper mot strekkmerker, selv om reklamene sier det.
Jeg smurte meg med slike kremer i mitt første sv skap, men fikk strekkmerker.

Det er underhuden som sprekker, og det er genetisk og hormonelt[;)]

signerer den ovenfor, jeg har også hørt at ingenting hjelper pga det er underhuden som sprekker.

de sier at du kan ikke forhindre det, men du kan redusere strekkmerker ved å bruke krem regelmessig, og om det ikke hjelper så er det godt for barnet når du smører magen, det blir som en svak masasje for barnet i magen[:)] jeg smørte meg med boddybutter med caffebønner fra boddyshop sist svangerskap[:)] fikk litt strekmerker, og kunne vert jeg hadde fått like lite om jeg ikke smurte meg, men følte det var en koselig stund mellom meg og barnet i magen[:D]

ORIGINAL: valsbu

Signerer denne[;)]

Ikke meninga å være frekk[:)] men strekkmerke er noe som hører med når man er gravid. Og strekkmerke er noe som er hormonelt så får man det så får man det[:)] er ingen kremer som holder de unna, de kan kansje hjelpe på at de ikke blir så djupe, men thats it[:)]
noen får mye, andre lite og andre ingen[:)]

ORIGINAL: valsbu

helt riktig, spurt elegen min om dette som også bekrefter. det er ikke mulig å forebygge eller å hindre strekk merker.

Jeg vil nå tro at man kan smøre seg godt og det hjelper nok litt med masasje også! Men får man, så får man..... Noen kremer er nok bedre egnet enn andre. Og da lurte jeg på om noen hadde litt peilig der(?)
Er ikke noe galt i å håpe at man ikke får! -Er jo mange som ikke får heller:) Min mor har tre barn og 0 merker, mens andre har mye. Dumt jeg ikke har lik hud som henne. Tror nok jeg er veldig utsatt. Har tørr og ikke særlig "elastisk" hud.
Og det er vel ingen som ønsker seg dette [;)]

Jeg er plaget med tørr hud, og jeg regner med at dette i hvert fall ikke øker elastisiteten. Jeg smører meg hver dag med bodybutter fra bodyshop. Har forsøkt mange forskjellige, men kan anbefalle shea-butter, aloevera-butter og blueberry-butter :-)

Dessuten får jeg samboeren min til å smøre meg på ryggen hver dag, noe som ofte ender i litt gratis massasje, og det er jo ikke aller verst ;-)

Eg har og tørr hud, men føler og tror eg har veldig elastisk hud, den har isje strekkt seg någe særlig, og navlen har isje vrengt seg heller, sjøl om du kan se at eg e gravid og magen begynne å bli stor.. Har liksom isje fått sånn stram, hard "gravidmage".. Bare stor og rund [8D]

Jeg bruker å smøre litt babyolje på hude, det er det alle i familien min har gjort siden dagenes morgen for baby olje[:)]
Også unngå å klø deg der du kjenner huden er stram for det er med på å sprekke underhuden.

Men husk det er ikke alle det fungerer for men jeg vet om en del som det faktisk har hjulpet for[:)]

Det gjør ikke noe å prøve[:D]

ORIGINAL: Grut

Jeg vil nå tro at man kan smøre seg godt og det hjelper nok litt med masasje også! Men får man, så får man..... Noen kremer er nok bedre egnet enn andre. Og da lurte jeg på om noen hadde litt peilig der(?)
Er ikke noe galt i å håpe at man ikke får! -Er jo mange som ikke får heller:) Min mor har tre barn og 0 merker, mens andre har mye. Dumt jeg ikke har lik hud som henne. Tror nok jeg er veldig utsatt. Har tørr og ikke særlig "elastisk" hud.
Og det er vel ingen som ønsker seg dette [;)]

Som du ser får du ganske så like svar her: At du ikke kan forhindre det[;)] Du må gjerne spørre noen andre for å få det svaret du vil ha, men jeg tror du blir skuffa...

Jeg tror nok det er enkelte ting der ute som fungerer[:)] man må bare være tålmodig å prøve seg litt fram så finner man nok noe som fungerer for seg[:D]

Weleda svangerskapsolje! Fikk tips av min akepunktør som i tillegg driver med vitamin- og mineral terapi. Har også to venninner som sverget til den og de fikk ikke strekkmerker. Sier ikke at man ikke får, men jeg tror at det hvertfall er mulig å forhindre litt [:D]

strekkmerker er hormonelt og genetisk betinget [:D]

MEN, når det er sagt så skader det ikke å pleie huden med en god fuktighetskrem hver dag.. Jeg for min del holder på å klø meg ihjel på hele kroppen, og det hjelper litt med fuktighetskrem [:)]

Ikke en dame i familien min har strekkemerker og jeg har elastisk hud, så jeg krysser fingrene for at jeg slipper! Men om dem kommer, så kommer dem.. Blir jo lite synlige etter en tid dem også.. MEN, jeg håper jeg slipper unna!

null strekkmerker! mama mio tummy rub stretch mark butter skal brukes daglig i første halvdel av graviditeten og to ganger daglig i andre halvpart, og den skal påføres fra over brystene til midten av låret. Tummy rub har vunnet best stretchmark cream to ganger. koster 185 kr.
http://www.mamamio.com/eu

skrevet av fra kammile mor og barn. nettsiden fant jeg selv på google:)

jeg fikk strekkmerker på baksiden av lårene og knærne bare 2 mndr etter at jeg ble gravid, og det var etter å ha gått NED 10kg og jeg har alltid vært flink til å smøre og massere huden godt i håp om å forhindre dette, men det hadde altså ikkeno å si. Nå har magen min fått gjennomgå også, til tross for at jeg desperat har prøvd det ene å det andre der også,men di er hvite, og jeg liker dem nesten litt, er jo en del av sjarmen ved å være gravid [:)] 
Så det er nok som di andre her sier, og som leger, jordmødre etc sier, dette er nok hormonelt og genetisk (desverre?), men det skader ikke med gode kremer og litt massasje uansett, det er godt for huden og roer kløe [:D]
Lykke til [:)]

Jeg bruker kaldpresset kokosolje.
Søkte litt rundt på nettet og kom frem til at jeg ville satse på det.
Kjøpte først en stick fra The Body Shop som er ment for å forhindre strekkmerker,
men det var utrolig lite i den og så var den ganske dyr.
Den sticken var faktisk basert på kaldpresset kokosolje og har i tillegg fått masse skryt.
Sjekk ut denne eller søk litt rundt på nettet. :)
Den er også å få kjøpt i helsekostbutikker.

http://www.evinaimport.no/subdet22.htm

Lykke til!
PS: Har ikke fått et eneste strekkmerke enda, og jeg har lagt på meg hele 8 kg!
Mulig det er litt tidlig enda, men det er lov å håpe! :)

Har en krem til 500 som jeg har kjøpt på parfymeriet som heter stretch mark control... men har hørt at det beste er babyolje!
Har også hørt at det kommer fra underhuden og ingen kremer hjelper.. Men man må jo gjøre det man kan:P

Jeg bruker A-krem som du får kjøpt på apoteket. Sist jeg var gravid smurte jeg inn magen med den 2 ganger om dagen og jeg har null strekkmerker der. Derimot glemte jeg at man må smøre puppene for de vokser jo og der sprakk jeg overalt. Jeg liker å tro at det at jeg smurte meg på magen forhindra at jeg fikk strekkmerker der også [:)] Nå smører jeg meg overalt 2 ganger om dagen [:)]

Back
Topp