Holde skjult på jobbreise

Lakselusa

Flørter med forumet
Hei! Neste uke skal jeg på en jobbreise med et par kolleger og besøke en felles kunde. Blir borte én overnatting på hotell. Jeg vil da være 8+5 uker på vei. Selv om sjefen og ledelsen på jobben vet om graviditeten min, så vil jeg ikke fortelle kollegene mine det før etter ferien. Det pleier å bli en del alkohol på disse turene, og jeg har tidligere aldri vært vond å be om et glass vin eller to. Nå er det kunden vår som skal velge restaurant i byen vi reiser til så jeg får liksom ikke avtalt noe med restauranten i forkant heller. Jeg planlegger å si at jeg er i trening til ultraløp i august for da drikker jeg ikke alkohol de siste 3-4 ukene før løpet for å få mest mulig ut av treningen. Men jeg er redd det likevel vil bli litt gruppepress. Så hva kan jeg si/gjøre?
Finnes det noen "universale" drikkebestillinger som alle servitører bare automatisk vet at er alkoholfri vin for eks? Hvis man sier navnet på en vin eller drink? "Virgin" vet jo alle hva betyr, men tenkte på noe bare servitører vet om for eks som jeg kan bestille og blunke lurt liksom. Hehe. xsmile6
 
Uten å være gravid har jeg alltid vært alkoholfri de siste ukene før idrettskonkurranser for å toppe formen, det har alltid blitt akseptert, så «unnskyldningen» bør jo være god i alle fall. Jeg er ikke så glad i alkoholfri vin som regel, så har ingen tips der.
 
Uten å være gravid har jeg alltid vært alkoholfri de siste ukene før idrettskonkurranser for å toppe formen, det har alltid blitt akseptert, så «unnskyldningen» bør jo være god i alle fall. Jeg er ikke så glad i alkoholfri vin som regel, så har ingen tips der.
Ja jeg tenker også at det er en en legit forklaring. Jeg har gjort det flere ganger før konkurranser og jobben vet om det. Og jeg skal jo faktisk delta i det ultraløpet i august uansett selv om jeg er gravid. Hehe. Men det blir mest gående for å prøve å rekke cut-off tiden. :laughing002
 
Back
Topp