Holde mygg og klegg unna?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Noen tips?

Lille snuppa mi er totalt oppspist stakars..ho reagerer nok litt også for hvert stikk blir kjempe store[&o]

Hva funker best for å holde den driten unna?

Har xylocain salve som vi smører på så det ikke klør sånn, det hjelper litt[:)]

Jeg har lest i ett bladd att man kan blande litt vann å lavendelolja å skylle myggnettingen til vogna i, de skulle tydligen myggen holde sig unna.....
jag har ikke prøvd det sjelv ännu, men tänkte prøve....
värt å prøve [:D]

funker de ska jeg nog spraye det på hele tomta!!!! [:D]

Hmm..kanskje ikke så dumt [:)]

Lurer på å kjøpe sånne innsektslamper og henge opp ved veranda døra hvertfall..den må jo stå oppe når det er så varmt[:D]

ORIGINAL: BølleBella

Får jo også tak i sånne  armbånd som man kan bruke, det skal visst funke. Men om det gjør det er en annen sak! Hvor gammel er snuppa di? Er det Tara eller?

Ja det er Tara, ho er 3,5 år..

Skal nok på apoteket etterpå så får vi høre litt hva de har[:)] vil ikke kjøpe en haug dyre produkter som ikke funker heller liksom[:-]

Det finns ju också nå mygg greier man setter i stikkontakten som sender ut nå greier, har hørt de ska fungere.
De armbanden bøllebella snakker om har jeg verkligen DÅLIG erfaring av.... de bare stinker DRITT [:'(] å vart fall jeg fick vondt i hodet av dem....[&:]

Ja, lavendel skal hjelpe på mygg i hvertfall. Brenn duftlys med lavendel, plant lavendel i krukker ved døra. Ellers så får du kjøpt sånn sprayflaske mot mygg, klegg og flått tror jeg det var, til å spraye i nakken på mennesker. Har ikke prøvd den selv, men har hørt andre som er fornøyd med den. Vet ikke åssen den er på barn da... De har den sikkert på apoteket, så spør der. Jeg har fått flere klegg-stikk i dag, æsj... Og jeg som ikke har sett en klegg på flere år, og i dag er hagen full... Effektivt på stikk, solbrenthet o.l. er Arnica-gel. Kjøpes på helsekost-butikker, men det er ikke alle som har den. Lykke til! [:)]

Jeg skjønner ikke vitsen med de ekle dyra heller jeg da... Motbydelige små skadedyr!  [&:]

HELT ENIG!!!!!! BURDE UTRYDDE DEM!!!!![:D]

Eller du kan kjøpe deg en myggmaskin som skal stå ute!
Koster litt, men beste investeringen vi noen gang har gjort, det er jeg sikker på!
Selger de bla på byggmakker
http://www.dn.no/borspause/article813699.ece

ORIGINAL: Bao

Eller du kan kjøpe deg en myggmaskin som skal stå ute!
Koster litt, men beste investeringen vi noen gang har gjort, det er jeg sikker på!
Selger de bla på byggmakker
http://www.dn.no/borspause/article813699.ece

Og den der funker? Tenkte å kjøpe noe sånt når vi skal bygge stall og ha hester her. Blir jo naturlig nok en del ekstra insekter da [;)]

Den funker som bare rakkern! Er å tømmer den annen hver dag el noe tror jeg(og nå har det jo vært litt mye regn i tillegg)... så mange mygg blir dessverre(HEHE) drept her hos oss i sommer. Var veldig skeptisk jeg, men vi har kjøpt en til i år, så det sier vel alt! Trenger to vi pga størelsen på hagen, men går ann å heller kjøpe en stor om man vil det!! Da!
( små har vi valgt, fordi vi altså hadde en fra ifjor..)

Hm..varm i hodet, så dette ble vel ikke godt forklart men! ANBEFALES på det varmeste!!!!!!!!!!

Back
Topp