Holde humøret oppe?

Anili

Forelsket i forumet
Får dere til det, dere som er dårlige? Jeg begynner å slite nå etter flere uker med stadig verre form. De to siste dagene har jeg kun klart å ligge på sofaen, er kvalm absolutt hele tiden og blir dårligere bare av å gå på badet en tur. Kjenner det tærer på psyken, har ikke lyst eller ork til å gjøre noe og vil helst bare sove til dette er over:( Ekstra ille i dag siden sambo har vært borte hele dagen, føler meg ekstra alene og trist da. Noen som har tips til hvordan man unngår å bli superdeppa av dette? Er jo utrolig glad for å være gravid, og VET at det er verdt det, men allikevel er det litt utfordrende kjenner jeg...

Kjenner litt på samme følelsen. Vi får bare tenke på at det er så absolutt verdt det, og bite tennene sammen. Det kommer forhåpentligvis til å bli bedre etter hvert :)

Personlig syns jeg at det hjelper mot kvalmen å komme seg litt ut i frisk luft, prøv for eksempel å gå en rolig tur (eller litt raskere tur om du orker det) og trekk inn frisk vinterluft. Gå i typ en halvtimes tid? Selv prøver jeg å jogge et par ganger i uka men det er jo ikke nødvendigvis noe for alle. Men å gå burde passe for mange flere.

I tillegg til at jeg syns det hjelper mot kvalmen, er det jo en veletablert sak at mosjon er godt for psyken. Man får rensket opp litt og sortert tankene - og blir dermed kanskje i bedre humør også :-)

Når du er tilbake fra tur, så prøv å gjør noe du liker - og som du kanskje ikke gjør så mye av når samboer er hjemme. For min del elsker jeg å kose meg i sofaen med strikketøy, eller sitte ved symaskinen. Så har jeg huset for meg selv benytter jeg med raskt av den muligheten. Andre ting kan være å lese en bok, kjøpe en bunke med favorittmagasinene dine eller lignende.

Jeg hadde en MEGA meltdown i ettermiddag. Jeg hulk gråt mens jeg laget middag. Jeg er så sliten, trøtt, uvel. Jeg fungerer nesten ikke på jobb. Og jeg har det som deg. Vil bare sove til det værste er over.

Og når jeg først smelter i senga får jeg ikke sove. Jeg er helt tom.

Sambo sa nettopp at han gledet seg til dette går over, så han fikk ei som var ehm ... bedre...(glad i hans hodet uten å si det Høyt). Så så jeg på han å sa:« hva skulle du si egentlig? At du da får ei som er glad?».. å da smilte han bredt med et spmtegn i panna.. jeje.. skjønner st jeg er dårlig humør, men hadde han gitt meg mer empati og vist meg at han forstår ved bl.a å stå opp med trulta så jeg fikk komme meg til hektene ...(beklager, ble litt syt og klag her...) humøret er som der er, frisk luft kan hjelpe litt merker jegogså, men dessverre faller humøret igjen når jeg har kommet inn igjen..:/, andre trimester nå, det er milepælen!,ds blir alt bedre

Jeg blir gal snart!! Gått konstant kvalm i nokon dager nå og i går kveld å i dag kjenner det ut som jeg bare vil gi opp.. Ikkje får eg sove ordentlig, hatt seine besøk i fler dager til langt på natt og sambo klarer ikkje skjønne når jeg trenger å slapper av. :( han er fantastisk, men han er vell så lei av humøret og formen min at han overser det. Vil bare ligge krølla i stolen under teppe heile dagen, men istede må eg være med på alt. Blæææ håper formen snart blir bedre. :p

Er langt nede i kjelleren pga kvalmen og formen...postafen tar toppen av kvalmebølgene som går i ett sett 24 timer i døgnet, men i dag har jeg vært sengeliggende i hele dag. Det tar på å være i dårlig for i ukesvis (3 uker for min del). Jeg klarer ikke å tenke at det kommer til å være verdt det. Jeg er heller der at jeg angrer på at jeg i det hele tatt ble gravid. Kanskje fordi det er 1. Mann og at jeg ikke vet hvordan det er å få egne barn? Håper det...

Ser det er flere som har det tøft....føler med dere alle. Formen min blir litt verre for hver dag, synes det er rart at det går an å være så dårlig men uten å kaste opp så ofte. Det mest anstrengende jeg gjorde i går var å ta en dusj, og da var jeg helt utslitt etterpå:eek:
Lurer på om jeg skal spørre legen om det er noe jeg kan ta, blir gal av dette. Skal egentlig tilbake på jobb mandag, men hvis ikke formen bedres kraftig til da skjønner jeg ikke hvordan det skal gå...

det er ikke like lett gjennom hele dagen nei, det skal jeg ærlig innrømme.
men stort sett går det veldig greit. veldig glad for denne graviditeten <3

Akkurat nå føles det som et slit å komme gjennom de neste ukene(krysser alt for at det blir bedre etter uke 12)er også kjempe kvalm konstant,men kaster ikke opp og vil bare sove hele dagen..har vært borte fra jobb to dager nå,men det tærer så på samvittigheta at det er helt grusomt!men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å fungere på jobb sånn som det er nå:hungover: ønsker dere alle god bedring og at det går fort fram mot bedre tider :D

Jeg har det på måte, jeg blir bare dårligere og dårligere... Er mega kvalm hele tiden og jeg har bare lyst til å sove. I dag toppet det seg litt og da trillet det noen tårer må jeg innrømme.

Back
Topp