Holde hodet kaldt

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
hvordan holder dere hodet kaldt når dere er alene med ungene som er små og storebror på 3 vekker minstemann på 10 mnd flere ganger i løpet av natten?

Når eldste tester ALLE grenser 24/7?
 
Jeg prøver å telle til 10 inni meg før jeg sier noe, så jeg kan vrøe litt rolig. Ellers så er oppdragelse tidenes tålmodighetsprøve for foreldrene :hilarious:
 
Jeg prøver å telle til 10 inni meg før jeg sier noe, så jeg kan vrøe litt rolig. Ellers så er oppdragelse tidenes tålmodighetsprøve for foreldrene :hilarious:

Ja virkelig. Synes de kan være små babyer hele tiden jeg.
 
Når terroristen min holder på, så hender det seg jeg må gå i et annet rom i ett minutt for å puste litt :p
 
Går ut av rommet før jeg snakker til eldste og drikker kaffe når jeg kan. Det meste går i perioder, heldigvis!
 
Det er nok ikke alltid hodet er kaldt, noen ganger koker det over. Men grensesetting og det å være konsekvent er i bunn og grunn det eneste som gir avkastning i lengden, en god investering rett og slett. Man må absolutt velge sine kamper iblant, og noen ganger trenger man ikke være så himla pedagogisk, men når alt kommer til alt så blir det lettere etterhvert som ungene ser at du følger opp beskjedene og grensene dine raskt, i stedet for å gi tusen advarsler og deretter eksplodere.
 
Nå har vi bare en, men når hun var yngre og var veldig vrang så ble hun mer vrang om jeg ikke holdt meg helt rolig. Ergo ble det veldig enkelt å holde roen, da det gikk over raskere.
 
Velg dine kamper
Finn på noe gøy og aktiviser barna
 
Åååh det er på natta ja, leste litt fort jeg.
Er du alene?
Kanskje mannen kan ta seg av 3 åringen på natt? Sove inne hos han evt?

Vi har vanligvis et barn hver. Men nå er han på tur ei uke. Så har vært alene med pøblene mine
 
Hvis man kjenner at det koker skikkelig, kan det hjelpe å gå til springen å skylde håndleddene under iskaldt vann. Fikk tipset av psykolog :p
 
Man må nok velge sine kamper og ikke forvente for mye av en storebror på 3 år, han er ikke så stor selv om han er eldst.
Kunne han kanskje ligget på et annet rom med åpen dør? Lettere å gå å roe han ned enn å prøve på samme rom som lillebror? :)
 
Back
Topp