Holde graviditeten skjult

F

Fleurs

Guest
Hvordan klare å holde graviditeten skjult for familie og venner? I disse festivaltider opplever jeg det som litt vanskelig i forhold til alkohol. Det er et stort press på å drikke, så å si nei til alkohol vil være det samme som å si Hei jeg er gravid. Jeg har fylt opp en skurkorkvinflaske med alkoholfri vin, så vors etc skal gå bra. Litt verre ute.. ikke har jeg mannen å spille på lag med heller siden han ikke er med.
 
Jeg tenker at så lenge du klarer deg gjennom vors så legger ikke andre merke til hva du evt drikker etterpå. :) evt bestille drink uten alkohol i på utesteder ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bryr meg ikke. Spør de meg så sier jeg bare ja. Går det galt igjen så går det galt. Folk har hørt om det før :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lurer også litt på dette :) jeg elsker jo rødvin og det kommer til å bli ett savn i sommer, hehe :p får bare tilby meg å være sjåfør og håpe at ingen merker noe. Har ikke lyst å si noe før uke 12..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har sakt nei til vin en gang. Sier jeg nei en gang til kan jeg likegodt si at jeg er gravid :p alle vet at jeg er veldig glad for at jeg endelig kan drikke vin uten å tenke på amming. Sluttet å amme for 3 mnd siden.
Kjenner det skal bli godt å dele det :) holder på å forsnakke meg i ett sett.
 
Jeg har sagt det til en del av familien allerede, og ellers blir det nok ikke noen store "happenings" før i august uansett, og da er jeg jo 12 uker. :)
 
Jeg tror det viktigste er at du ikke blir veldig nervøs el om noen skulle spørre om du skal ha en drink. Folk begynner nok kkke å lure om man takker nei (ikke med en gang ihvertfall), men om man takker nei og nrrvøst kommer med en dårlig unnskyldning så kanskje noen begynner å tenke ;) Finn en unnskyldning og stick to den -f. Eks at du går på penicillinkur :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har brukt mange unnskyldninger...: "jeg skal hente broren min på fest så jeg kjører", "det er ukedag, jeg kan ikke drikke en dråpe uten å bli fyllesyk siden jeg står opp så tidlig for å dra på jobb", "jeg går på antibiotika", og så har jeg såklart drukket alkoholfrivin i smug (anbefales ikke om man er kvalm fra før, den er så søt). Nå føler jeg at jeg har gått tom for unnskyldninger, så jeg holder meg unna festligheter med folk jeg ikke vil at skal vite det. Har sagt det til familie og mine nærmeste venninner, så er bare sammen med dem for tiden.
 
Følte at jeg så gravid ut idag. Er jo bare 4+4

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Følte at jeg så gravid ut idag. Er jo bare 4+4

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg er 4+1 og fikk beskjed fra en venninne og sjefen min (begge vet om graviditeten) at jeg glødet i ansiktet :p ikke rart når jeg er kokvarm!!! :p så jeg ser gravid ut i fjeset :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var ute på fest i går med masete familie. De trodde på historien min om betennelse i skulder og at jeg derfor tok antibiotika. Svigerinnen min stilte masse spørsmål om dette og synes så synd på meg :-S fikk litt vondt inni meg av denne løgnen, men de glemmer nok det når de får høre sannheten :p å det er ikke helt løgn. Eneste løgnen var antibiotikaen :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe :) jeg er kokvarm, svetter som en gris. Føler huden glinser her og til tider:p men fått uren hud :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Sanne her! Føles ut som jeg har høy feber! :(


♡02.03.2015♡


Huff, føler at jeg har feber jeg og! Klarer nesten ikke sove på nettene fordi jeg er så varm :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Denne gangen vil jeg ikke si det til NOEN før jeg er laaangt ut:p (venter nr 4 å er bare 23,så regner med en del kommentarer når det først kommer ut, i alle fall fra barnefar til største)

Meeen, jeg har i alle svangerskapene hatt alvorlig svangerskapskvalme, så er spent på hvordan det kommer til å gå nå når vi skal på 3 ukers ferie til familie.... :p
 
Fikk litt problemer i dag. Vi var i familieselskap og ble servert blodig biff :eek: heldigvis satt jeg helt nederst i hjørnet, hvor de godt stekte barnebiffene også befant seg :p jeg tror ingen oppdaget at jeg kun spiste barnebiff og smuglet den blodige over til samboer :)
 
Back
Topp