Holde graviditeten skjult på fest

H-2023

Andre møte med forumet
Jeg skal på jobbreise på mandag-onsdag, og så på nytt uken etter. Begge anledninger er juleavslutning-ledersamling-hyggelig lag reiser, der det i tillegg til faglig opplegg alltid er vin og «fest» på kvelden. Det er selvfølgelig lov og akseptert å ikke drikke alkohol, men jeg vil gjerne ikke vekke mistanke hos de nærmeste kollegaene mine. Jeg pleier alltid være med på et glass vin. Har null problem med å si nei, men vil gjerne at færrest mulig skal mistenke noe. Hva sier man?

Jeg drikker nesten aldri, så ingen kikker rart på meg når jeg sier neitakk.. men, ting jeg ser gå igjen;
Ta et glass vin som du ikke drikker av, bare smatter på (så kan du evt helle ut noe av det et sted om du kan). Sjeldent noen legger merke til hvor mye andre drikker.
Evt alliere seg med en (servitør, bartender??) og få alkoholfritt når de andre skal ha vin..?
Vet ikke hvilken sammenkomst det er snakk om.. om det er noe man har medbrakt på, kan man ha alkoholfritt på en flaske med "vanlig" vin..
(Og deretter si man føler seg lettere uvel og ikke vil ha mer enn det ene glasset man har helt i til seg selv).. ?

• Liker
Reactions: HCS
Lurer på det samme egentlig. Det er snart julebord og før jeg fant ut om graviditeten ble jeg spurt om jeg skulle drikke og om jeg ble med ut etter julebordet, noe jeg sa ja til. Typisk. Men tror jeg bare sier jeg bare ikke føler for å drikke allikevel eller at jeg har fått noen medisiner og har fått beskjed om å ikke drikke alkohol mens jeg går på de, eller noe, så får de som mistenker noe, bare må gjøre det i noen uker til. ☺️

Hadde nok bare tatt imot og tatt en liten sipp og så prøve å få tømt ut litt og litt / byttet til alkoholfri.
Jeg drakk vin to dager før jeg fant ut om første graviditet, det gikk helt fint :-)

Ja, jeg skal også på jobbreise denne uken og så på hyttetur med venner neste helg. Blir skjukt vanskelig på hyttetur tror jeg. For har fortalt at vi prøver, så da er jo folk gjerne mer på vakt. Kan hende jeg bare tar med alkoholfri vin, og drikker det. Så sier jeg det bare hvis de legger merke til det :p

Ja, jeg skal også på jobbreise denne uken og så på hyttetur med venner neste helg. Blir skjukt vanskelig på hyttetur tror jeg. For har fortalt at vi prøver, så da er jo folk gjerne mer på vakt. Kan hende jeg bare tar med alkoholfri vin, og drikker det. Så sier jeg det bare hvis de legger merke til det :p
Jeg var nettopp på hyttetur og sa bare "Vi har bestemt oss for at vi vil prøve å få barn og derfor vil jeg ikke drikke alkohol nå mens vi prøver." Det er jo flere steder det anbefales å leve som om man er gravid mens man prøver. Alle var bare glade for nyheten om at vi prøver og støttet meg helt i valget om å ikke drikke. Kanskje du kan prøve det samme?

Jeg var nettopp på hyttetur og sa bare "Vi har bestemt oss for at vi vil prøve å få barn og derfor vil jeg ikke drikke alkohol nå mens vi prøver." Det er jo flere steder det anbefales å leve som om man er gravid mens man prøver. Alle var bare glade for nyheten om at vi prøver og støttet meg helt i valget om å ikke drikke. Kanskje du kan prøve det samme?
Veldig godt forslag! :)

Back
Topp