Holde graviditeten skjult på ferie...HJELP!

Bamsemums- 19’+21’+23’

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Reiser til Croatia i morgen med en venninne. Har en del mer ferie enn mannen så skal på jentetur. Tidligere har jeg fortalt mine nærmeste om graviditeten relativt tidlig, men har mistet alle gangene og jeg orker rett og slett ikke gå gjennom det å måtte fortelle at det har gått galt om det gjør det igjen. Så denne gangen har vi bestemt oss for å holde det skjult frem til uke 16.

Hvordan holder jeg dette skjult på sydenferie? Må vel være mer påpasselig der med mat enn her hjemme. Jeg er også veldig glad i vin og er ikke vond å be når sola skinner og jeg er på ferie.

Noen med gode tips? Hjelp!!

Vet du ikke vil fortelle. Men hadde fortalt det til henne viss det var meg :) og lykke til, håper det går bra denne gangen :) :)

Er det et alternativ å si at du ikke vil drikke fordi dere prøver på en til? Sånn I tilfelle du er gravid uten å vite om det? Da forteller du det ikke, men forklarer hvorfor du ikke drikker. :happy:

Hvis du blir skikkelig dårlig på turen er det kanskje greit å si noe, men i forhold til mat om hun spør, kan du kanskje bare si at det ikke er det du har mest lyst på?

Ouch, den er vrien. Vi var akkurat en helg med et vennepar og fikk spørsmålet etter fem timer ca, når middagen kom og jeg takket nei til vin. Nå var de klar over at vi prøvde da. Hvis det var viktig for meg tror jeg at jeg hadde sagt at vi (fortsatt) prøvde og at jeg nettopp hadde hatt el så jeg ville ta hensyn i tilfelle. Synes det er en helt fin og legitim forklaring siden du har hatt flere svangerskap som ikke har gått bra, det burde hun forstå.

Vært 1 uke på ferie med venner nå. Bare droppet alkoholen og ikke sagt noe. De spør heller ikke...selv om de skjønner da.

Her ble det sagt tidligere enn vi ellers ville fordi det har vært diverse ferieturer og -besøk, men det er jeg som ikke orker å snike rundt. Og veldig greit når jeg trenger en ekstra hvil eller er kvalm/uggen :)
Har bare vært tydelig på at det er tidlig, vi er håpefulle, og det er ikke offisielt :Heartred

Back
Topp