Holde det skjult på jobb

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
...begynner å bli slitsomt, i dag måtte jeg låse meg inn på do og puste dypt i noen minutter for jeg var så kvalm! Digg...

Jeg følger deg der.. Både i møte med kollegaer og i møter med andre.. Vanskelig å late som ingenting når man er så kvalm og sååå trøtt!! :grumpy:

åh, det må være så fælt! Lenge igjen til du har planer om å si det?
Jeg merker det mest bare på at jeg er trøtt og at jeg er litt sur og grinete..

Samme her... I dag var det masse gravidprat og paranoid som jeg er for tiden, er jeg sikker på at alle "vet" det allerede. Men de er i det minste taktfulle nok til ikke å spørre rett ut :sorry:;)

Begynner på uke 12 (11+0) i morgen, og har så smått begynt si det til de som spør. Magen tyter ut, jeg har slutta å røyke, og vært sykemeldt. Trenger ikke være rakettforsker :laughing002

Føler med deg... på jobb er det ingen som vet. Men jeg har ikke fått mage og kun vært borte en dag. Men spent på neste uke, er sååå kvalm om dagen.

Her vet hele jobben det fordi en av de jeg trodde jeg kunne stole på måtte fortelle det under en rapport. Jeg måtte ringe inn en sykemelding og det ble lynsjestemning på jobb fordi det er så mange sykemeldte. Det endte opp i at hun fortalte det til jobbens største sladder kjerringer... den eneste grunnen til at jeg måtte si det til kollegaen min var fordi jeg fikk en stor blødning og måtte på kontroll hos legen mens jeg var på jobb.. bittert!

Her vet hele jobben det fordi en av de jeg trodde jeg kunne stole på måtte fortelle det under en rapport. Jeg måtte ringe inn en sykemelding og det ble lynsjestemning på jobb fordi det er så mange sykemeldte. Det endte opp i at hun fortalte det til jobbens største sladder kjerringer... den eneste grunnen til at jeg måtte si det til kollegaen min var fordi jeg fikk en stor blødning og måtte på kontroll hos legen mens jeg var på jobb.. bittert!
Så kjipt!

Æsj, så kjipt!

Samme her... I dag var det masse gravidprat og paranoid som jeg er for tiden, er jeg sikker på at alle "vet" det allerede. Men de er i det minste taktfulle nok til ikke å spørre rett ut :sorry:;)
Ja mye gravidprat hos oss også. Men mest fordi to stk på avdelingen min (altså ikke meg:oops:) er gravide... og jeg har nettopp tatt over jobben til hun ene av dem, for hun gikk ut i permisjon forrige uke. Jadaneidaså.....:smiley-angelic002

åh, det må være så fælt! Lenge igjen til du har planer om å si det?
Jeg merker det mest bare på at jeg er trøtt og at jeg er litt sur og grinete..
Hadde ikke tenkt å si det på en stund enda... men usikker på om det lar seg gjøre. Tredjegangs og minimalt med magemuskler gjør at jeg sliter med klærne allerede, så det blir i hvert fall sjukt mye tjatring i gangene hvis jeg ikke sier noe selv innen noen få uker. Vil helst vente til over 12 uker ass... er 8+0 i morgen.

F*** da!! Drittkjerring!

Da jeg kom på jobb i morrest fikk jeg spørsmål fra en som jobber i et annet firma som jeg går forbi, om hun så riktig? Jeg ble helt satt ut og svarte bare at det er hemmelig! Er bare to på jobb som vet det og vil ikke si det til resten før lenge enda! Men magen er virkelig vanskelig å skjule.

Ja mye gravidprat hos oss også. Men mest fordi to stk på avdelingen min (altså ikke meg:oops:) er gravide... og jeg har nettopp tatt over jobben til hun ene av dem, for hun gikk ut i permisjon forrige uke. Jadaneidaså.....:smiley-angelic002
Skal ikke være lett dette ...

Har fortalt det til sekretæren (som også fortalte meg tidlig da hun var gravid) og hun andre som er lege i spesialisering. Hørte noen kollegaer hørte at sjefen trodde jeg var gravid da jeg ikke var gravid, så hun kommer sikkert til å skjønne det snart tenker jeg. Tørr nesten ikke gå på jobb hvis jeg blir for kvalm mtp oppkast osv.

Da jeg kom på jobb i morrest fikk jeg spørsmål fra en som jobber i et annet firma som jeg går forbi, om hun så riktig? Jeg ble helt satt ut og svarte bare at det er hemmelig! Er bare to på jobb som vet det og vil ikke si det til resten før lenge enda! Men magen er virkelig vanskelig å skjule.
Oj! Jeg ble også spurt direkte her en dag, men da så jeg bare nei, og begynte å snakke om noe annet :p

Magen var veldig oppblåst, men har roet seg nå, så ikke problemer med å skjule den ennå. Kvalmen har også nesten gitt seg, men da den var på det verste trodde jeg aldri jeg skulle klare meg uten sykemelding eller fortelle det på jobb. Nå som jeg har kommet forbi det, er det litt fristende å holde det hemmelig lengst mulig. Samtidig lyst å fortelle det til alle jeg ser :) 10 uker nå.

Magen var veldig oppblåst, men har roet seg nå, så ikke problemer med å skjule den ennå. Kvalmen har også nesten gitt seg, men da den var på det verste trodde jeg aldri jeg skulle klare meg uten sykemelding eller fortelle det på jobb. Nå som jeg har kommet forbi det, er det litt fristende å holde det hemmelig lengst mulig. Samtidig lyst å fortelle det til alle jeg ser :) 10 uker nå.

Akkurat sånn har jeg det også. Er kommet til 11 fullgåtte uker i morgen, og nå føler jeg at kneika er bekjempet og formen mye mer normal.
Har jo lyst til å si det til folk (!), men samtidig så tenker jeg at jeg vil vente så lenge som mulig. Er ikke antydning til mage ennå, så haster ikke på den måten.

Akkurat sånn har jeg det også. Er kommet til 11 fullgåtte uker i morgen, og nå føler jeg at kneika er bekjempet og formen mye mer normal.
Har jo lyst til å si det til folk (!), men samtidig så tenker jeg at jeg vil vente så lenge som mulig. Er ikke antydning til mage ennå, så haster ikke på den måten.

Så dere har ikke bestemt dere for når dere vil fortelle det? Har dere fortalt noen? :)

Jeg har fortalt de nærmeste kollegaene mine det. Fordi jeg ikke kan gjøre en spesifikk prosedyre på jobb, i tillegg til at jeg har god kontakt med de og de fortjener å vite hvorfor man kanskje ikke er på topp! :happy:

Back
Topp