Holdbarhet på sprit?

Stibli

Forumet er livet
Haha, føler meg skikkelig avholds her. Men vi har altså ikke drukket alkohol siden før jeg ble gravid, det vil si for ca 1,5 år siden. Nå har vi planer om å gifte oss i juni neste år, og har en haug med alkohol stående. Flere flasker sprit (de fleste uåpnet), men hva med de som er åpnet? Har både glassflasker og plastflasker med Smirnoff. Har snakket med noen som sier at det er null problem å bruke de åpnede flaskene siden sprit skal holde i lang tid. Vil de holde til bryllupet? Da har de vært åpnet i ca 3 år. Stått mørkt og kjølig. Noen som har peiling? [8|]

Så lenge det er ren vodka er det ingen problem. Andre alkoholholdige drikker med tilsetninger, som likører osv., har holdbarhetsdato.

Når det gjelder sprit, så tror je den holder seg nesten evig!!
Er verre med vin og sånne ting, for de er ikke alltid evigvarende!!

Ta en smaksprøve eller to.....

Tror nok de er brukende til bryllupet.

Vanlig vodka ja, ikke noe smak tilsatt eller noen ting. Det står ikke holdbarhet på noen av flaskene, og et sted stod det at dersom det ikke var holdbarhetsdato på flasken så var det så lang tid at det ikke var vits å skrive det. Men jeg tørr ikke å ta sjansen på å gi dårlig alkohol i bryllupet mitt [8D]

Men da satser jeg på at det går bra, og enda litt penger spart [:D]

Back
Topp