Holdbarhet på riskrem og mengde?

Dramadama

Gift med forumet
Jeg har fått ansvar for å skrelle og koke poteter på julaften, og DET skal jeg få til :P

Men så skal jeg også lage riskrem.. Har kjøpt 2kg ferdig risgrøt fra fjordland, og en stor og en liten kremfløte.
Men tror dere jeg trenger å lage til alt? Vi er 8 voksne (5 mannfolk og 3 damer + vesla)
Hvor lenge kan riskrem holde seg etter at den er laget til?

Jeg kan ikke sånt, så ikke le av meg

ville lagd alt.. bedre med for mye enn for lite! :) 

Holder seg fint i 2-4 dager i kjøleskapet vil jeg tro.. er jo melk, og det tåler en del! :) Bare å lukte eller smake seg frem! =)

Kunne jo heller ha kjøpt ferdig riskrem da ;)

Men over til spørsmålet, holder seg fint om du lager den i kveld, holder med den store fløten om du har 2 kg grøt. Blir den sur så er det ikke for at du laget den nå, men fløten eller grøten som er dårlig.

Sorland skrev:
Kunne jo heller ha kjøpt ferdig riskrem da ;)

Men over til spørsmålet, holder seg fint om du lager den i kveld, holder med den store fløten om du har 2 kg grøt. Blir den sur så er det ikke for at du laget den nå, men fløten eller grøten som er dårlig.

Ja, det kunne jeg faktisk. Men synes det alltid er for mye krem og for lite grøt i sånne ferdiggreier :P
Og LITT må vel den mest håpløse husmor også få til?

Gidder forøvrig ikke lage den i kveld, så blir nok i morrakveld tenker jeg

Dramadama skrev:

Da går det helt fint....syns selv de smaker best samme dagen eller dagen etter ;)

Her er jeg veldig spent på om jeg får til en god jordbærsaus....smarte meg har fått det for seg at den skal jeg lage fra bunnen av :P

Sorland skrev:

Dramadama skrev:

Da går det helt fint....syns selv de smaker best samme dagen eller dagen etter ;)

Her er jeg veldig spent på om jeg får til en god jordbærsaus....smarte meg har fått det for seg at den skal jeg lage fra bunnen av :P

Hoho. Det gidder jeg ihvertfall ikke! Her er det ferdigkjøpt saus fra piano

Jeg lagde riskrem av fjordland sin grøt og den var suppe dagen etterpå.. Kokken i familien konkluderte med at grøten sikkert hadde så mye vann i seg at den vanna ut fløten. Ville prøvd å lagd den samme dag

Moradi skrev:
Jeg lagde riskrem av fjordland sin grøt og den var suppe dagen etterpå.. Kokken i familien konkluderte med at grøten sikkert hadde så mye vann i seg at den vanna ut fløten. Ville prøvd å lagd den samme dag

Åhh.. Takk for tips!!
Da blir den lagd på selveste julaften
Vært veldig kjedelig å ikke ha dessert altså. Da hadde nok ikke svigermor blitt så veldig imponert ;)

Dramadama skrev:

Moradi skrev:

Åhh.. Takk for tips!!
Vært veldig kjedelig å ikke ha dessert altså. Da hadde nok ikke svigermor blitt så veldig imponert ;)

Må si jeg ble ganske skuffet når riskremen jeg serverte var ødelagt :p God på smak da, men ekkel konsistens

Moradi skrev:

Dramadama skrev:

Moradi skrev:

Åhh.. Takk for tips!!

Må si jeg ble ganske skuffet når riskremen jeg serverte var ødelagt :p God på smak da, men ekkel konsistens

Ser den :P
Her så synes svigermor at vi kan feire jul hos de, for annahver dag ringer jeg eller gubben og spør om vi kan låne ditt eller datt, eller om de kan ta med seg det og det på julaften pga vi mangler det.
Så det hadde vært sååå mye enklere å være hos de. Men vi har jo ei som legger seg tidlig, og det er ikke plass til 8 og en halv person hos de :P

Så da må desserten være bra ihvertfall! ;)

Når jeg lager riskrem så bruker jeg risgrøt fra Tine. Visper fløte sammen med litt melis og vaniljesukker og blander det sammen med grøten. Denne varianten holder seg noen dager i kjøleskap og har aldri opplevd at den har skillt seg! :)
Lykke til! :)

Back
Topp