Holdbarhet på pulver...

beibi08og11

Gift med forumet
Jeg har kjøpt sånn stor pakke med mme og ser den er kun holdbar i 2 uker etter åpning... holder d lenger om jeg har d i en lufttett boks??? gir kun 1 flaske mme pr kveld og bruker derfor ikke så mye...[8|]
 
jeg lurer på det samme med grøtpulver.
jeg har hatt grøten i 2 uker nå, bør jeg kjøpe en ny pakke?
 
på grøt pakken min står det at den kan være åpen i 2mnd.så lenge den er lukket ordentlig,jeg bruker nesle mais grøt[:)]
jeg har kastet mme etter 2 uker, men vet ikke om det er nødvendig.kjedelig å kaste så mye da!! det er ikke akkuratt billig[8D]
 
Jepp, kast den.

Bedre å bruke hipp da, kun 400 g i posen og skjeene er større en nan sine. Brukes fortere opp.
 
seriøst? når det helles rett fra posen over på en luftett boks? bruker jo bare ei flaske i døgnet...
 
jeg bruker HIPP, men nå er jo mini her flaskebarn, så den vil aldri stå to uker.
men er genialt at pakkene til hipp er mindre. :)
 
 
Ulik pulver har ulik holdbarhet men det står på pakka.
Tror nan har 2 uker mens hipp har 4 uker (ikke sikker men mener å huske det)
Men en åpnet pose er en åpnet pose uansett om det er lagt over i en annen beholder eller ei,
jeg hadde kastet den innenholdbarhetsdatoen..
 
Koster liksom ikke så mye for pakka at det er verdt å risikere noe[8|]
 
Hvorfor??? blir d dårlig eller reduseres næringsinholdet?[8|] må vell kanskje bare fortsette med de små juice boksene da, siden han ikke bruker så mye[8|] eller noen som vil spleise med meg hehe[:D]
 
ORIGINAL: beibi08

Hvorfor??? blir d dårlig eller reduseres næringsinholdet?[8|] må vell kanskje bare fortsette med de små juice boksene da, siden han ikke bruker så mye[8|] eller noen som vil spleise med meg hehe[:D]

Vet ikke hvor raskt det blir dårlig eller hvor redusert næringsinnholdet blir, men mme pulver gir kjempegod grobunn for bakterier. Pulveret er jo ikke sterilt i utgangspunktet heller, men etter at den er åpnet er det vel nesten umulig at det ikke blir tilført litt nye bakterier. Og jeg tror at mange foreldre ikke blander pulveret i vann som er varmt nok til å drepe bakteriene, det tryggeste er nok å ikke bruke det for lenge, men heller kjøpe nytt.
 
Hvis jeg kun hadde gitt en flaske mme hver dag, så hadde jeg nok heller kjøpt sånne små bokser med ferdigblandet mme jeg. Det må da bli billigere??
De skulle ha solgt mme pulver i mindre pakker også, synes jeg.
 
hmmmm oki da... må vell bare fortsette med de juice boksene... noen av dere jeg skal treffe på mandag som vil spleise på halve pakken min????
 
dytt
 
Bruker desverre ikke nan, ellers kunne jeg sikkert ha gjort det.
Men om du er i sverige så kan du huske å kjøpe med der, under halve prisen for akkuratt samme varen[:D]
All barne mat og babykremer som a-krem osv, koster under det halve av det det de gjør i norgen
 
ORIGINAL: LangeFlateBrøster

Bruker desverre ikke nan, ellers kunne jeg sikkert ha gjort det.
Men om du er i sverige så kan du huske å kjøpe med der, under halve prisen for akkuratt samme varen[:D]
All barne mat og babykremer som a-krem osv, koster under det halve av det det de gjør i norgen

 
 
oki flott da skal jeg gjøre d[:)]
 
Back
Topp