Holdbarhet på mat spm.

mamma85

Glad i forumet
Har en uåpnet pakke med bacon men denne gikk ut 02.mai ville dere ha kastet den el. brukt den...? Er så usikker lukter ikke dårlig av den og den har ikke vært åpnet el. frossent tidl. har vært glemt i kjøleskapet..

Tenkte å ta den i ovnen da blir den skikkelig sprø og god og dreper evt. mange bakterier ...

Men vil høre med dere først, vil jo ikke matforgifte familien før 17.ma [8D]

ORIGINAL: Vugge

Hadde ikke spist den.. Hadde den vært frossen frem til nå hadde jeg vurdert det..

sign [8D]

jeg kaster all mat som nærmer seg holdbarhetsdato, ikke bare når jeg er gravid, men ellers også. Er rett og slett livredd mat som har gått ut på dato eller nærmer seg utgått...

Hadde garantert kastet den pakka, men som de sier hadde den vært i fryser frem til nå kunne jeg ha vurdert å spise den

Står det "best før" eller "holdbar til"?
Best før=lang holdbarhet, holdbar til/siste forbruksdag=kort holdbarhet

Så lenge den lukter bra og ikke er "sleip" Skal det nok gå bra. Men stek den godt[;)]

Men du, er du usikker er det beste å ikke bruke den... kjipt å gå rundt å være engstelig...

spørs om det står best før, eller siste holdbarhetsdato? Best før, så er det litt mer flexibelt, men det er jo tross alt 14 dager siden, eg tror eg hadde kjøpt en ny[;)]

ville ikke spist bacon som var utgått den 2.mai[;)]

Back
Topp