Holdbarhet på fersk fisk

Oline V2

Gift med forumet
Jeg kjøpte noen steinbit-fileter på mandag, men har ikke fått brukt de enda.
Ble kjøpt i ferskvaredisken i en butikk som pleier å ha veldig bra varer, og ble lagt rett i kjøpeskap.

Er det i det hele tatt vits i å vurdere å spise de i dag?

om den lukter greit og ser fin ut så ingen problem...

nå er je utdannet innen fisk... men jeg ser det bedre en og forklare hehe... men 3 dager etter har jeg og brukt fisk.... dag nr 4 litt mer tvilsomt.... (men kan brukes om den lukter bra)
dag 5 vil jeg ikke tatt sjangsen....

ORIGINAL: sandnes86

om den lukter greit og ser fin ut så ingen problem...

nå er je utdannet innen fisk... men jeg ser det bedre en og forklare hehe... men 3 dager etter har jeg og brukt fisk.... dag nr 4 litt mer tvilsomt.... (men kan brukes om den lukter bra)
dag 5 vil jeg ikke tatt sjangsen....

Takk for svar.
Skal studere den nøye, og lukte skikkelig på den, før jeg evt bruker den.

Dersom det ikke blir middag i dag heller, så går den definitivt i søppelet.

Siden du kjøpte den en mandag er du iallefall garantert at den var fersk den dagen da. (Håper jeg, hvis ikke er butikken ekkel)

Jeg ville fint prøvd i dag, du vil også lukte om fisken er dårlig!

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Siden du kjøpte den en mandag er du iallefall garantert at den var fersk den dagen da. (Håper jeg, hvis ikke er butikken ekkel)

Jeg ville fint prøvd i dag, du vil også lukte om fisken er dårlig!

De pleier å ha veldig bra fisk og sjømat på den butikken.
Det var litt utpå dagen på mandag, og de holdt på å pakke opp steinbitfiletene, så jeg regner med at fisken jeg kjøpte var fersk på mandag, ja.

Jeg regner også med at det fort kommer dårlig lukt når fisken blir dårlig.
Så da skal jeg ta en god lukte-prøve før jeg lager middag i dag.

sjekket du fangs datoen som alle ferskvarer skal ha tilgjengelig til kundene?
men du kan også bruke fingeren din til å trykke på fiske kjøttet...går merket fort tilbake så er den grei...men om du ser merket lenge i kjøttet ville jeg vurdert det litt mer nøye om jeg ville ha spist det

Så lenge fisken ikke lukter vondt eller har fått pels, og du skal koke/steke den skikkelig, så ville jeg nok regnet med at 2-3 dager i kjøleskapet går helt fint. 

JEG hadde ikke spist den, men jeg er Lofoting og er nok i overkant kresen (og bortskjemt) når det kommer til fisk [:D]

Back
Topp