Hold in strømpebukser!?

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg har hørt en eller annen plass at man kan bruke hold inn strømpebukser etter fødselen, at det vill hjelpe magen og komme tilbake til sin fasong (så nært som mulig) som man hadde før svangerskapet.

Men jeg tenker liksom, er det bra? for kroppen? det blir ikke for mye press innover. kansje det vill påvirke livmoren, og kansje forstyrre prosessen som den gjør for å komme seg tilbake til sin normale størrelse...

Hva tror dere?

Jeg vet ikke, men det høres jo bare sykt ubehagelig ut.
Synes de er ubehagelige når jeg er slank også så ser for meg at jeg står og stapper den magen ned i hold-in strømpebukser... Hehe... ;)

Jeg kjøpte meg et sånn støttebelte jeg brukte i ettertid, kjøpt hos bandasjist. Det støttet godt om ryggen og holt magen inne - brukte det når jeg gikk tur og av og til om nettene, det var ikke behagelig å sitte med. Vet ikke om det hjalp noe altså, men har lånt det ut til et par venninnder og de påstår at det hjalp på formen (og at magen trakk seg raskere tilbake).

Kostet litt da, rundt 500,-, men det kan jo hende det er en invistering verdt pengene!

Livmora er tilbake til sin opprinnelige str allerede dagen etter fødselen, så den trenger du nok ikke å bekymre deg så mye for.. Heller alt det andre som skal skvises på plass i en hold-in... :p 

Det tar ikke bare en dag før at livmoren er tilbake til sin normale størrelse...ikke for å prøve å virke bedre, men du tar feil...

Det tar ca 6 uker til at livmoren er tilbake til sin normale størrelse på ca 50-70gram, en livmor like etter fødsel (altså utn baby) veier ca 1000gram (1kg)
Det er det som kalles barseltiden, og det er derfor man blør en god stund etter fødselen, fordi livmor trekker seg sammen, og blir mindre, og såret etter morkaken gror :)

Lillegull<3 skrev:
Livmora er tilbake til sin opprinnelige str allerede dagen etter fødselen, så den trenger du nok ikke å bekymre deg så mye for.. Heller alt det andre som skal skvises på plass i en hold-in... :p 

Det tar ikke bare en dag før at livmoren er tilbake til sin normale størrelse...

Det tar ca 6 uker til at livmoren er tilbake til sin normale størrelse på ca 50-70gram, en livmor like etter fødsel (altså utn baby) veier ca 1000gram (1kg)
Det er det som kalles barseltiden, og det er derfor man blør en god stund etter fødselen, fordi livmor trekker seg sammen, og blir mindre, og såret etter morkaken gror :)

Lillegull<3 skrev:

Hvor har du det fra?
Det tar mye lenger tid og er i tillegg veldig individuelt hvor lang tid det tar.

Hørtes fryktelig ubehagelig ut ja, nei blir ikke dongeri eler noe stramt over magen minpå et par uker nei.....

Jeg får bare prøve det ut :) Kanskje det hjelper, kanskje ikke, viss det blir ubehagelig så er det bare å kaste strømpebuksa :)

Vigdis88 skrev:
Jeg får bare prøve det ut :) Kanskje det hjelper, kanskje ikke, viss det blir ubehagelig så er det bare å kaste strømpebuksa :)

Ja hvorfor ikke. Ikke akkurat en dyr investering ;)

Back
Topp