Hold deg unna billige barnestoler!!

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
http://www.forbrukerradet.no/test/2015/billige-barneseter-hold-deg-unna/

"Noen av billigbarnesetene markedsføres med at de tilfredsstiller standarden ECE R44/04. Selv om denne standarden inneholder mye bra, innebærer en slik merking overhodet ingen garanti for at stolen er sikker. Alle de hundrevis av modellene som opp gjennom årene er testet av ADAC og ICRT, tilfredsstiller ECE R44, som er en forutsetning for at de skal være lovlige å selge i Europa. Likevel har mange av dem altså endt opp med elendige resultater."

Leste den nettopp. Men skulle ønske de kunne dratt i eksempler på hvilke kjeder som fører disse stolene.

Leste den nettopp. Men skulle ønske de kunne dratt i eksempler på hvilke kjeder som fører disse stolene.
Ja godt poeng!!

Jeg tenker automatisk på billigseter fra for eks Biltema, europris osv.

Hvis jeg skal ha en bilstol så går jeg til barnas hus eller babyshop e.l - ikke til europris :P

Er ikke noen garanti for at du får et bra sete selv om du betaler mye for det heller da.

Konklusjonen er altså – ikke uventet – at du bør holde deg unna de billigste barnesetene. Når det er sagt, skal det understrekes at høy pris overhodet ikke gir noen garanti for at et barnesete er sikkert og fritt for uønskede kjemikalier. Opp gjennom årene har det vist seg at en rekke kostbare modeller fra kjente produsenter har feilet både i kollisjonstester, kjemitester og tester som avdekker risiko for feilbruk.

Forbrukerrådet anbefaler deg derfor utelukkende å kjøpe modeller som har gjort det godt i seriøse tester.

Ja godt poeng!!

Hvis jeg skal ha en bilstol så går jeg til barnas hus eller babyshop e.l - ikke til europris :P

Samme her!
Har kun kjøpt seter hos barnas hus, hadde aldri kjøpt et sete på biltema eller obs

Er ikke noen garanti for at du får et bra sete selv om du betaler mye for det heller da.

Konklusjonen er altså – ikke uventet – at du bør holde deg unna de billigste barnesetene. Når det er sagt, skal det understrekes at høy pris overhodet ikke gir noen garanti for at et barnesete er sikkert og fritt for uønskede kjemikalier. Opp gjennom årene har det vist seg at en rekke kostbare modeller fra kjente produsenter har feilet både i kollisjonstester, kjemitester og tester som avdekker risiko for feilbruk.

Forbrukerrådet anbefaler deg derfor utelukkende å kjøpe modeller som har gjort det godt i seriøse tester.
Nei dyrt betyr ikke nødvendigvis bra det heller!

Ja godt poeng!!

Hvis jeg skal ha en bilstol så går jeg til barnas hus eller babyshop e.l - ikke til europris :p
Dette syns jeg de kunne opplyst. Kanskje tilogmed advart mot de som selger disse setene.

Jeg kjøper bare testvinnere, og da av kjente merker, som har en kvalitetssikring som overgår kun det grunnleggende..

Er liksom noe med å kjøpe sånne ting fra billigkjedene - er ikke et alternativ engang (for meg i alle fall). Sjekket tester før vi kjøpte sete.

Fornuftig :) :) jeg gjør det samme!
Enkelte områder er det virkelig ikke verdt å spare penger på. Jeg risikerer ikke barnet mitt for å spare penger liksom. =)

Ja, ikke sant!!!! Det er det flere prisklasser å velge i, som likevel har god standard! =)
Og så er det faktisk mulig å kjøpe brukt.

Nei. Barnestol er det første som prioriteres. Så kommer andre ting i andre rekke...

Syns det er merkelig at folk tror det er trygt med bilstol fra biltema og europris.

Når det kommer til sikkerhet er ikke det tiden for å spare altså! Gi meg en sånn testvinner a! :-)

Skammelig at det er lov til å denge dårlige seter i Norge. Man skulle tro at det ikke skulle være nødvendig :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Såg et babysete på obs i dag. Det lyste dårlig kvalitet lang vei.
Synes at det er dumt at gode seter er svindyre!

Kjøper kun seter med gode testresultater i seriøse tester. Noe annet tørr jeg ikke.

Her sjekkes tester før vi kjøper sete. Biltema og lignende er ikke et alternativ.

Back
Topp