Hohoi! Spørsmål

suprAnirac

Forumet er livet
Jeg og mitt nysgerrige snytskaft lurer på...

• Planla du graviditeten?
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten?
  • Savner du magen?
  • Hvilken uke fødde du i?
  • Hva startet fødselen med?
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk?
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen?
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen?
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel?
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt?
  • Hvor mange barn ønsker du deg?
  • Hvor mange barn blir det i raliteten?

• Planla du graviditeten? Nei...
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? Nei, ikke annet enn nøye oppfølging pga av lavt symfysemål og stagnering av vekst etter uke 28.
  • Savner du magen? Nei egentlig ikke
  • Hvilken uke fødde du i? 35
  • Hva startet fødselen med? Slimproppen gikk natt til søndag - masse kynnere søndagen - sporblødninger natt til mandag som resulterte i ambulanse til sykehuset - varierende rier hele mandagen og tirsdagen - plutselig full åpning tirsdag kveld - Benjamin ble født onsdag kl 0413!
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? Selve forløpet: Nei - Fødselen og ettertiden:Ja
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? Lystgass
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen? Ikke med meg, men Benjamin ble hastesendt med helikopter til Neonatal Intensiv (prematuravd) i Ålesund pga av umodne lunger
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? Nei
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? Jeg: 3440gram - Benjamin:2410gram
  • Hvor mange barn ønsker du deg? 1-2
  • Hvor mange barn blir det i raliteten? 1-2

• Planla du graviditeten? ja, full klaff på første forsøk
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? nei, bare litt ekstremt trøtt
  • Savner du magen? ja
  • Hvilken uke fødde du i? dagen etter termin
  • Hva startet fødselen med? rier
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? JA!!
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? ingen
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen? nei
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? nei bare renselsen (4 uker)
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? ca 4900g ein plass og Guttorm veide 3340g
  • Hvor mange barn ønsker du deg? 3
  • Hvor mange barn blir det i raliteten? sikkert veldig mange

ORIGINAL: carina82

• Planla du graviditeten? Ja, ble gravid på 3. forsøk
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? Bekkenløsningssmerter fra uke 28 og høyt blodtrykk fra uke 38
  • Savner du magen? Nei
  • Hvilken uke fødde du i? Uke 40, på termin. Ble satt i gang pga høyt blodtrykk
  • Hva startet fødselen med? Modningstablett som gjorde at vannet gikk. Smertefulle rier etterfulgte dette. Hadde rier i 17 timer.
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? Tiden før jeg fikk pressrier var helt grusom fordi jeg ikke fikk smertelindring (lystgass) før 11/2 time før pressriene startet. Å få pressrier var som en befrielse..
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? Fikk kun lystgass. Ønsket meg epidural, men fikk det ikke..
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen? Nei
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? Nei. I tilfelle, kun renselsesblødning...
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? Jeg veide rundt 3500, Oliver 2820gr.
  • Hvor mange barn ønsker du deg? 6364
  • Hvor mange barn blir det i raliteten? 2-3

Planla du graviditeten? Ja, prøvde i 1 år før d klaffa
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? ja, lite fostervann og lillegutt hadde lav hjerterytme til tider. Men god oppfølging på sykehuset. Samt en kraftig bekkenløsning under hele svangerskapet
  • Savner du magen?  både ja og nei. Var trygt å ha Noah inni der, men den var bare i veien når den ble så stor[:D]
  • Hvilken uke fødde du i? i uke 40, på termin 
  • Hva startet fødselen med? Ble satt igang etter jeg overnatta på sykehuset for å få noe å sove på. Hadde da ikke sovet på nesten to uker pga bekkensmerter!  Ble satt igang på torsdags morgen, og søndag morgen kom han til verden.
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? ja, selve fødselen var bare positiv. Men å ligge med masrier i 12 timer var et sant h..... 
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? Prøvde først lystgass, men følte meg "full" og hadde ingen kontroll. Fødte med Epidural
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen? Nei
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? Har noen sting som gjør forferdelig vondt enda, fikk betennelse i de i tillegg. Og bekkenet er lang i fra bra igjen... 
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? Min var 4300 g. Lille Noah var 3300 g
  • Hvor mange barn ønsker du deg? ønsker meg to
  • Hvor mange barn blir det i raliteten? det må nok bli to det da...

• Planla du graviditeten? Nei egentlig ikke
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? Bekkenløsning
  • Savner du magen? Ja på en måte[;)] Litt rart uten den...
  • Hvilken uke fødde du i? 16 dager på overtid
  • Hva startet fødselen med? Ble satt i gang dagen før...
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? 14 timer med tette maserier uten pause var grusomt... og selve fødselen tilsammen tok et døgn... Ble komlikasjoner når de tok vannet- navlestrengen kom i klem... dermed ble det etterhvert bestemt keisersnitt. Var kjempeglad og lykkelig når alt var over men hadde en tøff fødsel...
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? Petidin. Epidural.
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen? Var i elendig form første dagene etter keisersnittet.[&:] 
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? Smerter/ øm i magen fortsatt etter keisersnittet.Har også fått påvist livmorinfeksjon og tar penicillin. Litt bekkensmerter fortsatt men i bedring...
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? Min var 3200g. Adrian var 3800g.
  • Hvor mange barn ønsker du deg? Hmmm- 3?
  • Hvor mange barn blir det i raliteten? Det vil tiden vise

ORIGINAL: carina82

• Planla du graviditeten? Ja den var planlagt
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? Fikk bekkenløsning i dette svangerskapet
  • Savner du magen? Ja gjør jo det
  • Hvilken uke fødde du i? Uke 40
  • Hva startet fødselen med? Ble innlagt med høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning,ble satt i gang med modningspille
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? Nei,desverre ble det kje så positivt med selve fødselen denne gangen
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? Pgav fare for plutselig keisersnitt måtte eg ha epuderal
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen? Ja fikk en infeksjon i kroppen som gjorde at eg måtte ligge inne på sykehuset i 3 uker,til de fant ut årsaken til de høye infeksjons prøvene!
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? Ja,går på antibeotika i tablett form no.Kroppen er slapp og orker kje de store dagligdagse gjøremålene!
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? Usikker å meg(mors vekt)førstefødte (jente)var 3510g,47 cm lang og 33 sm rundt hodet, sistemann (gutt) var 4140g,54cm lang og 36 cm rundt hodet 
  • Hvor mange barn ønsker du deg? Har i ønsket meg 3 barn,men no har eg en av hver og fikk det litt hardt no med sistemann,så ........ 
  • Hvor mange barn blir det i raliteten?  mulig det bare blir med de to herlige diamantene eg har fått [:)]

• Planla du graviditeten?
    Ja. Skulle prøve å bli gravid etter at vi giftet oss, og 4 dager etter ble det klaff..

• Hadde du komplikasjoner under graviditeten?
    Var veldig plaget med oppkast, kvalme og mangel på matlyst de første 5-6 månedene, så jeg gikk ned endel kg. Ellers fikk jeg bekkenløsning.
  • Savner du magen?
    Ja, faktisk. Tar meg i å ligge å stryke på den om kvelden, men den er ikke like stas å ta på lenger gitt...
  • Hvilken uke fødde du i? 
    5 dager før termin.
  • Hva startet fødselen med?
    Kynnere.
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk?
    Vet ikke helt enda jeg, for å være helt ærlig. Fødselen gikk veldig fort ( 2,5 timer ), så det var veldig vondt og intanst når det sto på. Selvsagt er jeg glad jeg slapp å pines i timesvis, men jeg følte ikke at jeg rakk noen ting. Hadde planer om å prøve badekar og akupunktur + at jeg skulle ha Epidural, men jeg rakk ingen av delene.
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen?
    Lystgass, som jeg bare ble kvalm av.
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen?
    Bare veldig vonde sting i 3 uker.
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel?
    Nei.
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt?
    Min var 3030 g ( født 1 mnd for tidlig ), og Mariell var 3240 g.
  • Hvor mange barn ønsker du deg?
    To
  • Hvor mange barn blir det i raliteten?
    To
  •  
  • Planla du graviditeten? Nei det gjorde jeg ikke.. Kom som et sjokk, var 3mnd på vei når jeg fant ut det...
  • Hadde du komplikasjoner under graviditeten? jasj... kvalm de første 3 mnd, litt bekkenløsning, ganske mye vann i kroppen på slutten, og vanskeligheter med å sove....
  • Savner du magen? kan ikke si det i grunn...
  • Hvilken uke fødde du i? fire dager før termin
  • Hva startet fødselen med? vannet gikk på ICA...
  • Ser du tilbake på fødselen som et posetivt øyeblikk? ikke selve fødselen, men med engang Preben kom på magen så...
  • Hvilke tiltak av smertelindring tok du i bruk under fødselen? Fikk epidural, men den funka ikke. Så satte de spinal på meg uten at jeg ville da... Fikk ikke bestemme det selv...
  • Opplevde du komplikasjoner i etterkant av fødselen?  lav blodprosent...
  • Er du fortsatt plaget med komplikasjoner i etterkant av graviditet/fødsel? fortsatt litt lav blodprosent...
  • Hva var din (mors) fødselsvekt og hva var dine barn's fødselsvekt? min vekt var 3300, og Preben var 3940g
  • Hvor mange barn ønsker du deg?  2 stk
  • Hvor mange barn blir det i raliteten? uvisst
  •  
    Back
    Topp