Hoftesmerter - bekkenløsning?

Hergre

Flørter med forumet
❤Januarlykke 2022❤
Er det noen som veit om hoftesmerter kan være et tidlig tegn på bekkenløsning? Har hatt tidvise smerter på utsiden av hoftene siste uka ca og er usikker på om det er noe som kan være relatert til svangerskapet eller ikke. Smertene kjennes stort sett ut som svie tror jeg. Er 8+1 i dag, første graviditet så har ikke så mye erfaring akkurat.

I går ettermiddag/kveld og i dag har smertene blitt sterkere, slik at det tidvis er veldig vanskelig å gå. Men eg føler fremdeles det er hofteområdet som gjør vondt (kan det da være bekkenet?). Tenker jeg må ta en tur til legen neste uke om det ikke blir bedre.

Jeg hadde bekkenløsning begge mine forrige svangerskap men greier ikke huske hvordan det startet. Det jeg husker er at det var i lysken det var verst hos meg

Er det noen som veit om hoftesmerter kan være et tidlig tegn på bekkenløsning? Har hatt tidvise smerter på utsiden av hoftene siste uka ca og er usikker på om det er noe som kan være relatert til svangerskapet eller ikke. Smertene kjennes stort sett ut som svie tror jeg. Er 8+1 i dag, første graviditet så har ikke så mye erfaring akkurat.
Det kan ha en sammenheng siden det er mye hormoner i kroppen, men jeg er ingen ekspert. Jeg har også smerter i den ene hoften og går til kiropraktor som er spesialisert på gravide og barn. Han mente at det kunne ha sammenheng med graviditet. Det oppleves stivt og stølt hos meg, men også noen ganger sviende når jeg trykker på området.

Sniker,

Deler fra egen erfaring fra litt tidligere svangerskap.

Dette høres ikke ut som det man definerer som bekken løsning, da sitter det mer «rett i dåsa» og kjennes gjerne ut som at skambeinet ditt skal rives i to om du så mye som beveger deg. Beklager beskrivelsen, men det er beste sammenligning jeg har for hvordan bekkenløsning føles ut.

MEN som gravid er man mer utsatt for å få låsninger i bekkenet og dette høres nok mer riktig ut med det du beskriver av smerte. Usikker om legen kan gjøre så mye for deg, jeg hadde nok heller i første i gang oppsøkt en kiropraktor/fysio

Jeg hadde sist, og hadde sviende smerter i "dåsa" Typ midt på, der du barberer deg :P

Takk for svar folkens! Smertene har vert en del opp og ned, samtidig som dei har endra seg litt dei siste dagene. Sammen så har eg og Dr. Google kommet fram til at eg sannsynligvis har vondt i ileosakralleddene. Avventer litt med å oppsøke lege elns, da eg uansett er ute i sykemelding slik at eg kan konsentrere meg om å slappe av heime, samt følge litt forskjellige råd som eg har funnet om bekkenleddssmerter/bekkenløsning.

Jeg hadde «dobbeltsidig» bekkenløsning og kjente det da i symfysen (aka «dåsa) og nederst i korsryggen i festet mellom ryggen og rumpa på en måte :p

Back
Topp