Hofteleddsdysplasi og bilstol

Kh86

Flørter med forumet
Har noen erfaring med hofteleddsdysplasi og bilstol? Snuppa må ha pute i 3 mnd, og merker allerede nå (hun er 8 dager gammel) at bilstolen vi har fort blir for smal.

Har noen erfaring med hofteleddsdysplasi og bilstol? Snuppa må ha pute i 3 mnd, og merker allerede nå (hun er 8 dager gammel) at bilstolen vi har fort blir for smal.
Datteren vår måtte også ha pute de første 3 mnd, men vi hadde ikke problemer med vårt Maxi Cozy sete. Brukte ikke pose i setet da..

Hvilken stol har dere nå?

Vi har Besafe izi go modular
Vi har også den og den er jo fryktelig smal til putebruk kan jeg se for meg. Jeg husker jeg tenkte at venninna mi sitt maxi cosi cabriofix var for vidt , så det er mulig de typene bilstol er bredere og kan fungere bedre? Vet cabriofix er litt utdatert men de har jo mange nye modeller ;) eventuelt kjøpe cabriofix bsre for denne perioden..

Vi har også den og den er jo fryktelig smal til putebruk kan jeg se for meg. Jeg husker jeg tenkte at venninna mi sitt maxi cosi cabriofix var for vidt , så det er mulig de typene bilstol er bredere og kan fungere bedre? Vet cabriofix er litt utdatert men de har jo mange nye modeller ;) eventuelt kjøpe cabriofix bsre for denne perioden..

Vi skal prøve ett maxi cosi sete i morra for å se hvordan det er, så håper det passer bedre så vi slipper å kjøpe nytt for 3 mnd bare :)

Kry
Vi skal prøve ett maxi cosi sete i morra for å se hvordan det er, så håper det passer bedre så vi slipper å kjøpe nytt for 3 mnd bare :)
Krysser fingrene. Cabriofix er ett mye billigere sete enn besafe ds, sånn hvis dere MÅ ha nytt bare for noen mnd’er...

Jeg mener å huske at en venninne fikk leie bilstol som var laget for barn med skinner/pute. Barnet måtte ha skinner i 6 mnd.
Har du spurt på helsestasjonen?
De fikk også leie spesialbarnevogn.

Vi brukte cabriofix til vårt putebarn, det er altså 11 år siden og da den var best i test :p Men den var iallefall bred nok.
Ellers vet jeg at en del velger å ta av puta akkurat når de kjører bil.

Back
Topp