Hofteleddsdysplasi denne gangen også?

snarttobarnsmamma

Flørter med forumet
min førstefødte fikk diagnosen hofteleddsdysplasi (HD), arvelig disponert.. bør jeg forberede meg på HD denne gangen også ?:/ nr 1 har i tillegg atopisk eksem, dren i ørene pga mye væske på mellomørene, fjernet falsk mandel og må mest sansynelig fjerne mandlene også, laktoseintoleranse og reflux og er medisinert for dette.. hun blir 2 år nå i november. Kjenner jeg er litt småredd for at nr 2 skal få alt det samme som i praksis betyr at vi går 2 nye år uten noe søvn i vente... noen erfaringer ?

Har hatt 2 jenter med HD og er rimelig forberedt på at også denne får det. Første ble oppdaget pga rutineultralyd etter setefødsel, så det var faktisk litt sjokk når nr 2 også hadde det. Viste seg at det tydeligvis var arvelig, selv om ingen har i familien på min eller mannens side[emoji15][emoji28] men når det er sagt så har ingen av dem hatt plager etter de 4 mnd med pute. Og nr 2 var også mindre plaga av å ha på puta enn første[emoji4]

Last edited:
Våres frøken er ekstrem hypermobil, vann i ørene ( skal operere polypper og dren om 14 dager) og astma . Vært 2 år med lege , fysio og mye sykdom. Er forberedt på at nr 2 også blir det

Sniker fra april! Vi har to barn som begge har hatt HD. Yngste hadde hoftegips i tillegg (var født i sete). Både jeg og mannen har HD, så vi er vel garantert ei runde til. Men hadde selvsagt ønsket å slippe!

Forberedt på at nr. 2 også har HD. Første ble behandlet med pute i 7mnd.

Back
Topp