Hoftebetennelse, bursitt. Tips?

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen flere som har slitt med betennelse i hoftene, jeg er 33+3 og har fått skikkelig betennelse i begge hoftene. Skal jo helst sove på siden, men det går ikke. Begge sidene er like ille. Å ligge med pute mellom beina gjør det verre. Skulle gjerne tatt Ibux, men det går ikke. Nå er alt så vondt jeg ikke klarer å sitte rett opp og ned i sofa engang. Ikke time hos fysio før til neste uke. Hadde dette etter forrige fødsel og, da på grunn av jeg lå på siden for å amme i senga, men da hjalp Ibux pluss noen smertefulle runder hos kiropraktor. Vil helst slippe det igjen.. Tips?

Skulle ønske jeg hadde noen gode tips til deg, for dette er så grusomt! Hadde det for 10 år siden og har blitt kronisk. Som en betennelse som ligger i dvale, og det ble forverret som høygravid i 2022. Det jeg gjorde, var å prøve å ligge mykt, bygge opp med dyne, bak meg, under rompa på en måte, og magen, sånn at det lettet trykket mot selve hofta. Puta mellom beina bare, gjorde det verre hos meg også. Løsningen ble altså å ligge på siden med støtte under mage og rompa. Vet ikke om det fungerer for deg, men kanskje verdt å prøve hvis du ikke allerede har prøvd?

Da jeg hadde betennelsen på det verste (tok et halvt år å komme seg skikkelig) sto jeg, kunne verken ligge eller sitte lenge av gangen, og er sjeleglad jeg ikke var høygravid akkurat da ... Men det å stå nå og bevege seg er jo ikke aktuelt når du må sove/hvile ...

Back
Topp