Hoff!

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Første natt i nattmelk-avvenning!
Og som eg trudd, så går dt ikje smertefritt!

Dn uka som ha vøre ha ho vøre tell pappaen sin, og han ha av og tell hoppa over kveldsgrøtn (sian ho e litt vanskele å få i mat av og tæll) før dt e lættar å gje ho melk :confused:

Så dt jær ikje avvennina nå særle lættar :(

Ho begynnt i 22 tia å sutter...
Fækk vattn, og søvna. Men våkna igjen i 23.30 tia, og ha holdt dt gåan sian då...

Eg e inne titt og ofte å tilby ho vattn, også gje ho kosn å suttn, og søng tæll ho, å stryk å kos me ho, men bi rasan når ho sjønn at ho ikje får nå melk :(

Håp at dt ikje bi så mange netter me skriking, både eg å ho bi jo sletn av dt.

Akkurat no hør eg ho sutter litt...e heldigvis ikje hysterisk skriking længer...

Kryss fengran før at ho sjønn dt fort at dt ikje bi nå melk på ho på natta lenger...

<3 Fie Elise <3

Fortsatt våken, og no e ho begynnt å tru at dt nødt å skru på sjarmen når eg kjæm :-P flir å hiv seg sjøl rundt i senga :-P

Eg prøv å lægg ho ned og prat role tell ho å stryk på ho, men nødt ikje, kun fliring å tulling på ho. Og når eg går ut så begynn ho å skrik selfølgele...så ligg ho å små sutter tell eg kjæm inn igjenn :p

Håp og ber om at ho søvn snart, så ho får søv litt før ho ska i barnehagen...:confused:

<3 Fie Elise <3

Jeg har akkurat avvent Mina nå. Hun drakk alltid 180 ml mme.
Kuttet en skje mme hver 2-3 dag. Nå sier hun ingenting på vannet :-)
Også i starten kan du gi litt lunkent vann..

Jeg gir romtemp.
Lykkw til :-)

Sent from my GT-I9300

Kan det ikke være bedre å trappe ned når hun er vant til å få?

Eg ha prøvd nedtrapping tidligar...ooog det gjekk ikke så bra :/ Så eg spurt på helsestasjon, og de sa at en va grunnan førr at ho spis så "lite" på dagtid, kan va de at ho drekk så mye melk på natta...så da sa ho eg snakka med at det va bære å avvenn ho, og de erfaringen ho ha, så va det ofte den harde og brutale metoden som fungert bæst, spesielt når eg ha prøvd nedtrapping tidligar....

Ho søvna igjen halv 2 i natt, og søv helt tell klokka 07 :) så no e ho i barnehagen, og eg på skola (nåkka trøtt) spent på når eg ska hent i i barnehagen om ho ha spist nå meir frokost, tidligar villa ho ikje ha frokost og det e nokk pga av at ho ha fått så mye melk på natta.

Og det siste ha ho vøre potte sur på mårran, og da sa helsesøstra at det kun va pga at ho ikje får søv skikkele på natta når ho våktn å ska ha melk....får ikje søv sammenhengende då..

Spent på i kveld/natt om det tar like lang tid før ho ro seg ned :)

Jeg har akkurat avvent Mina nå. Hun drakk alltid 180 ml mme.
Kuttet en skje mme hver 2-3 dag. Nå sier hun ingenting på vannet :-)
Også i starten kan du gi litt lunkent vann..

Jeg gir romtemp.
Lykkw til :-)

Sent from my GT-I9300
Det hørtes ut som en lur metode! :)

Huff, skjønner godt du er sliten!!! :(
Jeg har ennå ikke vurdert å avvenne henne på natta, nettopp fordi hun er så småspist på dagen! Tror ikke at den ene flaska på natta avgjør om man har en småspist unge eller ei, tenker at er hun småspist så er det av natur.
Hermine NEKTER å spise brød hjemme, mens i bhg hadde hun spist 2 skiver til lunsj :eek: :D Så da hadde hun tydeligvis jobba opp en appetitt før lunsj ;)
Hvis ikke snuppa mi avvenner seg selv iløpet av et par måneder så må vi nok ta den kampen her også, men virker som om at hun sover lengre og lengre før hun våkner for melk...virker nesten som om at det er en modningsprosess :confused: I går våkna hun ikke før 05.30 og fikk melk, og i natt kl 04...så det er framtsteg :p ;)

Huff, skjønner godt du er sliten!!! :(
Jeg har ennå ikke vurdert å avvenne henne på natta, nettopp fordi hun er så småspist på dagen! Tror ikke at den ene flaska på natta avgjør om man har en småspist unge eller ei, tenker at er hun småspist så er det av natur.
Hermine NEKTER å spise brød hjemme, mens i bhg hadde hun spist 2 skiver til lunsj :eek: :D Så da hadde hun tydeligvis jobba opp en appetitt før lunsj ;)
Hvis ikke snuppa mi avvenner seg selv iløpet av et par måneder så må vi nok ta den kampen her også, men virker som om at hun sover lengre og lengre før hun våkner for melk...virker nesten som om at det er en modningsprosess :confused: I går våkna hun ikke før 05.30 og fikk melk, og i natt kl 04...så det er framtsteg :p ;)

Her så våktn ho alerede i 22.30 tia å ska ha melk, førde om ho ha spist mye middag og grøt tidligar på dagen og kveldn....og etter det så kan ho våktn i halv 2 tia, også i 5 tia....

Men i natt når ho ikje fekk melk, bære vattn (nåkka ho ikje villa ha) når når ho søvna, så våkna ho ikje før i 7 tia :)

Her så våktn ho alerede i 22.30 tia å ska ha melk, førde om ho ha spist mye middag og grøt tidligar på dagen og kveldn....og etter det så kan ho våktn i halv 2 tia, også i 5 tia....

Men i natt når ho ikje fekk melk, bære vattn (nåkka ho ikje villa ha) når når ho søvna, så våkna ho ikje før i 7 tia :)
Hehe, ja, det er jo stor forskjell på ei flaske og tre iløpet av natta ;) men så bra at hun sov så lenge :D går nok fort å avvenne henne ;)

Dette er ikke ment som kritikk altså, men er det ikke litt voldsomt å kutte tvert når hun har fått lov til å få tre flasker om hun har trengt det? Ikke rart hun gråt da..

Dette er ikke ment som kritikk altså, men er det ikke litt voldsomt å kutte tvert når hun har fått lov til å få tre flasker om hun har trengt det? Ikke rart hun gråt da..

Jo, nån vill vell sei det. Men eg føl at det e det rette, ikje sekkert at eg e ei perfekt mor...men no har det seg sånn at ho MÅ begynn å lær seg å søv heile natta, sian ho e så utrule aktiv på dagtid, og då ha ho vøre ganske suttrat i det siste pga a lite søvn på natta....og det nødt ikje å ska kutt ut et måltid....det ha eg prøva :/

Og det e det første måltide eg ikje ga ho i går....og når ho endele roa seg, så søv ho jo helt tell mårran....så eg trur eg bi å stå på mett åg ikje gje ho nåkka (får seff vattn)

Hva med å drøye melka hun bruker å få 30 min for hver natt? Det er en metode som har fungert for mange. Jeg synst det høres litt drastisk ut å kutte bort tre flasker med en gang. Litt unødvendig mye gråting når man kan bruke litt lengre tid og heller la det gå lenger tid mellom for hver natt mener nå jeg. Du må gjøre som du vil, men ville ikke kutta tvert før hun var vant til kun ei flaske på natta.
Lykke til :)

Hva med å drøye melka hun bruker å få 30 min for hver natt? Det er en metode som har fungert for mange. Jeg synst det høres litt drastisk ut å kutte bort tre flasker med en gang. Litt unødvendig mye gråting når man kan bruke litt lengre tid og heller la det gå lenger tid mellom for hver natt mener nå jeg. Du må gjøre som du vil, men ville ikke kutta tvert før hun var vant til kun ei flaske på natta.
Lykke til :)

Jepp, ha prøvd det tidligar :/ Ha prøvd å utsett det første måltide. Og eg ha prøvd å mink mengden pr måltid, og eg ha prøvd u gje vattn først, før så å gje melk seinar....Ha prøvd å gje ho melk mens vi tar kveldskosn før ho legg seg....ha prøvd alt eg kun kåm på....men ingenteng ha funka....ent bære med at ho vokna oftar (viss mengden va mindre) lite vist det då. Når eg utsett måltidan...så ent det med at ho skreik de eventulle 30 min eg utsett måltidet....og vill ikje ha melk før ho legg seg...

MEN i kveld ha ha ho spist...ska vi sjå, middag i halv 5 tia, også spist ho ein stor porsjon grøt i halv 7 tia, også bada ho, også kosa vi og då drakk ho ca 1dl melk :D så kaaansje ho søv leengeee før ho våktn :D Eller kansjeeeee at ho ha bestemt seg førr å søv heile natta ;) *lov å håp* ;)

Jepp, ha prøvd det tidligar :/ Ha prøvd å utsett det første måltide. Og eg ha prøvd å mink mengden pr måltid, og eg ha prøvd u gje vattn først, før så å gje melk seinar....Ha prøvd å gje ho melk mens vi tar kveldskosn før ho legg seg....ha prøvd alt eg kun kåm på....men ingenteng ha funka....ent bære med at ho vokna oftar (viss mengden va mindre) lite vist det då. Når eg utsett måltidan...så ent det med at ho skreik de eventulle 30 min eg utsett måltidet....og vill ikje ha melk før ho legg seg...

MEN i kveld ha ha ho spist...ska vi sjå, middag i halv 5 tia, også spist ho ein stor porsjon grøt i halv 7 tia, også bada ho, også kosa vi og då drakk ho ca 1dl melk :D så kaaansje ho søv leengeee før ho våktn :D Eller kansjeeeee at ho ha bestemt seg førr å søv heile natta ;) *lov å håp* ;)
Lykke til :-) er utrolig slitsomt for deg,selvom man venner seg til det. Godt å sove sammenhengende når du studerer.

Kanskje det tar litt tid,men plutselig sier det stopp. Også sover hun :)

Sent from my GT-I9300

Da håper jeg det plutselig blir bra og hun sover hele natta :) Slitsom periode, men greit å ta kampen når du har begynnt :)

Hun kommer nok til å avvennes til slutt, og kanskje tar det ikke mange nettene før hun forstår at det kun er vann å få :)

Lykke til i natt! Krysser fingrene :)

Hvordan har det gått?

Hvordan har det gått?

Det ha gådd suupert :D De 2 første nettern så våkna ho og nækta å drekk vattn, dermed så suttra å skreik ho i 2 tima, men så søvna ho :) Og 3 dagen så våkna ho i 03.30 tia og da fekk ho lunka vattn og søvna som ein stein igjen, og det samme gjor ho natt tell i dag :)

Men eg lur på det om ho trur at det va melk :P sian vattne va lonka...og ho va så trøtt :P haha

Så eg e imponert over ke fort det gjekk at ho sjønna det :) eg va sekker på at det kom tell å ta ei uka...minst!

Eg e spent på ke det bi når ho ska tell pappaen sin igjen...ho bi sekkert å ska test han åg regn eg med :P
Men eg ha sakt det med han...at han må ikje gje ho melk....før då e jo alt eg å jobba med bortkasta...og DÅ bi eg ikje blid før å sei det mildt...

Det ha gådd suupert :D De 2 første nettern så våkna ho og nækta å drekk vattn, dermed så suttra å skreik ho i 2 tima, men så søvna ho :) Og 3 dagen så våkna ho i 03.30 tia og da fekk ho lunka vattn og søvna som ein stein igjen, og det samme gjor ho natt tell i dag :)

Men eg lur på det om ho trur at det va melk :P sian vattne va lonka...og ho va så trøtt :P haha

Så eg e imponert over ke fort det gjekk at ho sjønna det :) eg va sekker på at det kom tell å ta ei uka...minst!

Eg e spent på ke det bi når ho ska tell pappaen sin igjen...ho bi sekkert å ska test han åg regn eg med :P
Men eg ha sakt det med han...at han må ikje gje ho melk....før då e jo alt eg å jobba med bortkasta...og DÅ bi eg ikje blid før å sei det mildt...
Hehe, ja disse fedrene har det ofte med å gjøre hva som helst for at barna skal være stille og sove ;)

Back
Topp