Hodeverk

Laanoo87

Flørter med forumet
Andre som sliter med hodeverk? Den er konstant, fra jeg våkner til jeg legger meg. Sover og drikker mye, men den vil ikke slippe taket. Er ikke så giret på å knaske Paracet da det har liten effekt til vanlig når jeg ikke er gravid likevel. har ringt jordmor for å sjekke at det er normalt, og for å evt. få noen tips.

Så, mens jeg venter på at jordmor skal ringe tilbake - har dere noen gode tips til meg?

Sist jeg var hos jordmor spurte hun om jeg hadde noe hodepine, som jeg hadde en liten periode. Hun noterte det på helsekortet men sa ikke no annet enn at det gikk fint med paracet og passe på å drikke mye. Så tror det er normalt

Jeg har hatt vondt i hodet en del nå den siste tiden. Klarer meg med Max 2 Paracet om dagen, for prøver, som deg å unngå det så godt det lar seg gjøre.

Hatt det med alle 3, dessverre.. For meg var det å spise regelmessig, ikke la det gå mer enn 3 timer mellom måltidene. Det hjalp på den mest intense smerten hvertfall..ellers så har det bare vært å stå i det:wideyed:

Ja, jeg har hodepine morgen og kvalm. Er noe som heter svangerskapshodepine, så ikke uvanlig. Men det kan også skyldes jernmangel (for noen)

Har hatt det i alt for mange uker nå. Det var grunnen til at jeg begynte å mistenke at jeg burde teste. :hilarious: Og nå er jeg 15 uker på vei. Så har vært konstant i noen mnd nå. Så håper snart det gir seg. Men jeg sliter med migrene til vanlig. Og unngår de tablettene nå. Så får liksom aldri tatt knekken på det.

Jeg ble anbefalt av jordmor til å ta kontakt med fastlegen. Hun sa at det var ganske vanlig med hodeverk frem til uke 15/16 grunnet hormonforandringer. Men siden det har vart såpass lenge, og jeg er litt lenger på vei var det veien å gå. Så nå må jeg vente på å høre fra fastlegen igjen... :p

Har hatt hodepine fra uke 8, lege sa at det var greit med Paracet, sammen beskjed etter 4 uke med hodepine...
Det hår bedre om jeg sover bra om natta, spiser regelmessig og drikker masse vann (kvalme vil ikke ha masse vann).
Det som hjelper meg er ei mørk og rolig rom.

Jeg sliter også veldig med hodepine så si gjerne fra hvis noen finner ut av et triks for å bli kvitt det

Sliter mye med det selv, men har migrene til vanlig. Har den siste tiden våknet på natten av hodepine også .. tar smertestillende de dagene jeg må. Fikk beskjed av lege og nevrolog at det var bedre å ta medisin når man måtte, istedenfor at lille i magen skal bli påvirket av at du går med konstante smerter :)

Back
Topp