Hodet

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvordan endre på en favorittside? Frøkna har blitt litt flat på den ene siden, hun elsker å se mot venstre.

Vi øver på å ligge på magen, men hun blir bare sur og legger hodet på den samme siden igjen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan hun ha en låsning så det er vondt å ha hodet på andre siden? Isåfall er kiropraktor/ manuell terapaut/ osteopat flink med sånne ting


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi fikk tips om å snu ham i senga feks slik at han ligger med hodet "riktig" vei når han ser mot oss. Samme med vugga. Også kunne vi rulle opp et teppe for å støtte ved hodet slik at han ikke kan snu det så lett. Og ellers bare passe på når han ligger på rygg at han ser mot høyre (har venstre som favoritt, er også litt flat i bakhodet). Vi bare snur det om han ikke vil gjøre det selv. Har ikke vondt, greier å snu det selv.
 
Hun sover annenhver gang opp og ned i senga hver natt.

Prøvde å snu hodet hennes i dag når hun lå med hodet i hjørnet på babynestet, ser ut som å fungere.

Det med løsning har jeg tenkt litt på, men HS sa hun ville skrike om det var låsning og det gjør hun ikke.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har snudd han i senga og på stellebordet. Og er bevisst på at vi kommer inn fra venstre (høyre er favorittsiden) ofte, så han får trent på å snu hodet den veien.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Her ligger hun med hodet til begge sider, ruller det frem og tilbake av seg selv. Men hun hadde alikevel noen låsninger i ryggen. Går til kiropraktor, skal på 3. time på fredag :)
 
Min hadde låsning i nakken og ryggen og lå bare med hodet til høyre, men hun skrek aldri og viste ikke tegn til å ha vondt heller, så helsesøsteren din kan ta feil!!


Min lille pike ❤️
 
Lillegutt her har snart sin 4. og siste kiropraktirtime pga låsninger i nakke og bekken. Han hadde ikke smerter eller ubehag i det hele tatt, men kunne fått det på sikt om det ikke ble gjort noe med nå når han er så liten :) Vi gikk bare til kiropraktor med han første gangen på anbefaling fra Rikshospitalet siden han ble brukt litt vakum på under fødselen, men er så glad for det så han slipper plager senere :D
 
Hvordan endre på en favorittside? Frøkna har blitt litt flat på den ene siden, hun elsker å se mot venstre.

Vi øver på å ligge på magen, men hun blir bare sur og legger hodet på den samme siden igjen.


Sent from my iPhone using BV Forum

Elsker å se t venstre....(?) kan det være at det er noe med muskulaturen? Fått dette sjekket??
Var selv idag med min å han fant noe bak i nakken på v side... Min skal behandles videre for dette og dor magen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Anbefaler osteopat! Mini hadde favorittside, og etter en behandling er han en helt ny baby:) mye mer fornøyd, sover bedre og magevondten er borte. Og nå syns han det er helt greit å se den andre veien også:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Var vært hos kiropraktor idag og Magnus har KISS.
Han gråter sjeldent og er en ganske fornøyd baby..
Men ser allerede ikveld at han er myyyyye bedre!
 
Back
Topp