Hodet ned, ryggen til høyre = stjernekikker?

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Babyen min er veldig tilfreds med å ligge med ryggen langs høyre side av magen. Betyr det at det er større sjanse for at hun blir en stjernekikker? Hun vrir seg en gang i blant rundt til venstre, men etter kort tid er hun tilbake på høyresiden igjen :/

Samme her, høyre e favoritt siden. Men han har logge noen ganger på venstre siden. Har også lest at det er noe med hvilken side de ligger på. Når æ var på føden for to uker siden lå han på venstre siden, så sa hun "ja men dette er det beste utgangspunktet" , jordmor sa ikke noe på den ordinære kontroll uken etterpå, når han lå på høyre siden.. Så vet ikke

På det fødselsforberedende kurset vi var på så nevnte de at det er en litt større sjanse for at de ble stjernekikkere om de lå med ryggen mot høyre side. Men man vet jo aldri! Går nok kjempefint det også, skal du se :)

Stjerne kikkere?

Min ligger med ryggen på høyre side av min mage og fotan bak (for de har jeg ikke kjent mange ganger!) Noen gang har jeg kjent en fot på venstre side, og da må hun ligge på siden, men til vanlig er vel ryggen litt opp, så da regner jeg med hun "ser ned".
Men det tror jeg kan endres hele tiden, og spesielt rett før fødsel?

det finnes akupressurpunkter man kan bruke for å få babyen til å snu seg om den ligger feil når man er i gang (altså ikke om den ligger med rumpa først - ikke det det er snakk om her, men tenkte det var greit å bare gjøre det klart likevel)..

Da jeg var på kontroll i dag så sa legen at babyen ligger med ryggraden langs min høyre side. Synes han sa at 40% av alle barn som ligger med hodet ned lå på høyre side. Men tviler på at det er så mange stjernekikkere som blir født :)
Babyen roterer jo i fødselskanalen uansett om den ligger på høyre eller venstre side.

Min ligger også for det aller meste med ryggen til høyre. Jeg spurte legen på sist kontroll på sykehuset, men han var kun opptatt av om hodet pekte opp eller ned. Noe annet var han ikke interessert i å diskutere. :-P

Ligger med ryggen mot min høyre side også :-)

Alle 3 har ligget med ryggen mot venstre hos meg, og de to første var begge stjernekikkerer. Gjenstår å se hva nummer 3 velger

Lillesøster her lå med ryggen på høyre side så og si hele sv.skapet, men var ikke stjernekikker :)

Min lå oftest med ryggen mot høyre før han festet seg og ligger nå med ryggen til venstre. :)

Min har ligget med ryggen mot høyre lenge og jeg ble ganske stressa av å lese om stjernekikkere og sånn. Men jordmor sa at det ikke var NOE å bekymre seg for og at det ikke nødvendigvis ble stjernekikker fordi ho ligger mot høyre. Det er bare sånn at de fleste stjernekikkere har ligget med ryggen mot høyre.
Var på ul en uke etter jordmor hadde kjent hvordan ho lå, og da lå ho mot venstre. Og da fikk jeg beskjed om at de snur seg fra side til side selvom hodet er festa :)

Min har ligget med ryggen mot høyre lenge og jeg ble ganske stressa av å lese om stjernekikkere og sånn. Men jordmor sa at det ikke var NOE å bekymre seg for og at det ikke nødvendigvis ble stjernekikker fordi ho ligger mot høyre. Det er bare sånn at de fleste stjernekikkere har ligget med ryggen mot høyre.
Var på ul en uke etter jordmor hadde kjent hvordan ho lå, og da lå ho mot venstre. Og da fikk jeg beskjed om at de snur seg fra side til side selvom hodet er festa :)

Oi, er det sant? Kan ikke skjønne hvordan de kan klare å snu seg etter de er festet. Her er det i hvertfall bare venstreside som gjelder. Kun sparking og ben ut mot høyre etter han festet seg.

Oi, er det sant? Kan ikke skjønne hvordan de kan klare å snu seg etter de er festet. Her er det i hvertfall bare venstreside som gjelder. Kun sparking og ben ut mot høyre etter han festet seg.

Jeg trodde heller ikke det :p men joda, det kan de visst. Jordmoren på ul sa det er akkurat som at vi klarer å snu hodet uten å snu kroppen og omvendt :)

Jeg har hatt sparking på begge sider, men nå siste uka har ho ligget mot venstre kjennes det ut som :) skal på ny ul neste uke, så blir spennende å se igjen da :)

Da jeg var på kontroll i dag så sa legen at babyen ligger med ryggraden langs min høyre side. Synes han sa at 40% av alle barn som ligger med hodet ned lå på høyre side. Men tviler på at det er så mange stjernekikkere som blir født :)
Babyen roterer jo i fødselskanalen uansett om den ligger på høyre eller venstre side.

Har hørt det samme; av de som ligger med hodet ned ligger 60 % med ryggen mot venstre og 40 % med ryggen mot høyre. Og antall stjernekikkere er langt lavere enn 40 %. Men har hørt at sjansen er LITT høyere for å få en stjernekikker når ryggen er mot høyre. Men bare litt :)

Sist fødsel hadde min favoritt siden sin på høyre side av min mage, var stjernekikker. Denne gangen er favoritt siden til baby venstre

Back
Topp