Hodet ned når? :)

seb89

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på når det er "vanlig" at babyen legger seg med hodet ned? Har hørt det kan skje tidligere hos førstegangs. Mange rare ting man lurer på når man er gravid for første gang :)
 
Jeg er i slutten av uke 33 og min ligger fortsatt med rompa ned. Håper hun snur seg snart :)
 
er vel ingenting som er "vanlig" egentlig, det kan skje tidlig og det kan skje når fødselen er i gang ;) her ligger hun med rompen ned så satser og håper på at hun tar til fornuften om noen uker.. nathaniel la seg aldri helt ned så det finnes jo de også som bare ikke vil ut den veien ;p 
 
Hvis du leser "Uke for uke" så er det ikke nevnt noe om det før i uke 38, da står det: Hodet ligger som regel ned og er gjerne festet i bekkenet. Det er så trangt i livmoren nå at armer og bein er trukket nært opp til kroppen.

Her turnes det fortsatt rundt i hvertfall. :-)
 
Vår tuppe lå med hodet ned i uke 30, det er nå to uker siden og håper hun gjør det enda. Jeg er førstegangs om det kan ha noe å si..
 
jeg var hos jordmor denne uka(32) og da hadde han snudd seg:)
 
Her har hodet lagt ned siden uke 26, enda det er nr. to...
 
Her ligger hun med hodet ned, og har gjort det siden uke 30 ca.
Har ei venninne som fødte en STOR gutt (husker ikke nøyaktig, men nesten 4500gram) og hun selv er bittelita (sånn type 150). Han snudde seg fra sete leie i uke 40 (hun gikk en uke over tiden)til hodeleie, og ble født på vanlig vis =)

Sååå tror ikke det er noen "regel" på dette altså.. Min første festet seg i uke 32/33 - mens de 3 som har kommet etterpå har ikke festet seg før etter fødselen, og lillemor har nok heller ikke festet seg enda =)
 
Her så har ho ligget med hodet ned lenge. Er til ul 1-2 ganger i mnd, og hver gang ligger ho med hodet ned.
 
Her har de faktisk ligget med hodet ned siden uke 24. De har kunnet snu seg fram til nå da, men jordmor mente at nå er det nok ikke plass til det lengre.
 
Den lille mystiske i min mage ligger med hode ned. var hos jordmor for 2 uker siden ca. da var jeg 28 uker på vei å da lå den allerede me hode ned.. men den lå langt opp. håper virkelig ikke den har tenkt å snu seg :p men jordmor sa at det trodde hun ikke den kom til å gjøre :)
 
Back
Topp