Hodet ligger ned!

Lykkeliggravid

Lykke!!
Augustlykke 2015
Var hos jordmor i går og nå ligger hodet nedover og kommer nok til å ligge der til det fester seg sier hun!! Æææ ikke lenge igjen!! :-D Håper sommeren går fort og at det ikke blir varmt :P

Her tror jeg og at hodet ligger ned, det kjennes ihvertfall sånn ut når han sparker,
og jeg syns jeg kjenner rumpa når han styrer som verst :) skal på UL
på fredag, regner med jeg får vite da hvilken vei han ligger :)

Her er også hodet ned og slik har han ligget siden uke 24 :) jeg kan nok ikke regne med at det fester seg, men jm mente han nok ikke ville snu seg mer nå :) heldigvis!

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

var på 3D igår å da sa hun at hodet lå ned, jeg ble overasket! trodde overhode ikke at han lå med hode ned enda x)

Tror min har rumpen ned enda, men har fått beskjed at han har goood tid til å snu seg enda :) men får se på det :-/

Oj så tidlig?

Her ligger hun med rumpa godt plantet ned i bekkenet, men jm sa jeg ikke trengte å bekymre meg for det før i uke 32 (?) siden hun har så god plass. Nå er jeg 27+1, så hun har god tid :)

Her har hun ligget med hodet ned siden OUL :)

Oj så tidlig?

Her ligger hun med rumpa godt plantet ned i bekkenet, men jm sa jeg ikke trengte å bekymre meg for det før i uke 32 (?) siden hun har så god plass. Nå er jeg 27+1, så hun har god tid :)

Jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg før i uke 36. Fastlegen min sier at hvis ikke sykehuset setter meg opp til planlagt ks hvis hun fortsatt ligger i sete i uke 38, så skal hun få meg inn på et annet sykehus, for hun synes ikke jeg skal risikere setefødsel, og det vil jeg jo heller ikke. Ullevål vil helst at man prøver å føde i sete sa de, men de sa ikek de ville tvnge meg, bare prøve å overtale. Håper uansett hun snur seg!

Men jeg fikk også beskjed om at i uke 28 ligger 80 % med hodet ned, 20 i sete. Ved termin ligger kun 3-4 % fortsatt i sete, så det er jo over 75% sjangse for at hun snur seg riktig vei.

Jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg før i uke 36. Fastlegen min sier at hvis ikke sykehuset setter meg opp til planlagt ks hvis hun fortsatt ligger i sete i uke 38, så skal hun få meg inn på et annet sykehus, for hun synes ikke jeg skal risikere setefødsel, og det vil jeg jo heller ikke. Ullevål vil helst at man prøver å føde i sete sa de, men de sa ikek de ville tvnge meg, bare prøve å overtale. Håper uansett hun snur seg!

Men jeg fikk også beskjed om at i uke 28 ligger 80 % med hodet ned, 20 i sete. Ved termin ligger kun 3-4 % fortsatt i sete, så det er jo over 75% sjangse for at hun snur seg riktig vei.

Åh så bra da! Statistikk er alltid godt å ha i bakhånd :) Jeg skal jo føde på riksen, og er egentlig ikke så redd for setefødsel, så det bekymrer meg svært lite. Vil alle helst slippe ks, så er kanskje mer bekymret for det. En nær kollega fødte jenta si med setefødsel på Ullevål, og hun ble ikke presset til noe som helst, men valgte det selv fordi hun ikke ville ta ks.

Fikk også sjekket hos jm i dag og hodet lå fint nedover ;-) Nå må han bare bli liggende slik :p

Back
Topp