Hodet langt nede, snart fødsel?

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Jeg var på føden idag, og under ul så sier plutselig legen "Han ligger ganske langt nede i bekkenet ditt, så jeg får ikke tatt noen mål av hodet hans. Faktisk så ligger han så langt nede at det ser ut som det kan nærme seg fødsel på deg"
Og under ctg'n så fikk jeg noen kraftige kynnere/modningsrier som syntes GODT! :P

Men hva tror dere? Eller har dere noen erfaring med det? :) Er 2.5 uker igjen te termin, så fikk jo et lite håp ^^

Venter en liten prins i mai<3

Fikk beskjed om det samme som deg sist jeg.. Alikavel så gikk jeg noen dager på overtid :P men fødselen gikk fort da i allefall :) håper du slipper å vente så lenge :)

Har hørt om de som har fått samme beskjed og allikevel gått på overtid.

Men kan jo håpe! :-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Var det jeg var redd for ja :P Så får vel bare smøre meg med tålmodighet og prøve det mest effektive kjærringrådet da :P

Heheh, ja syns det jeg også :p

Det kommer vell helst ann på hvor moden man er der nede :))

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja men skal visst være moden etter som jeg har forstått :P

Her fikk jeg samme beskjed da jeg var innlagt i uke 33, i tillegg til åpning, helt myk cervix og mye slim (deler av eller hele slimproppen) . Går å vagger enda :-p

Last edited:
Jeg fikk beskjed om at hodet på babyen har festet seg og at magen har sunket vesentlig , og at barnet forsåvidt kunne komme i morgen om kroppen min var klar.
Meeeen, at mest sansynlig kom jeg til å føde ca en uke over termin, som veldig mange andre førstegangs:mad:
Grrrrrr....

Da hadde jeg blitt litt hissig tror jeg, hvis jeg hadde fått den beskjeden :p

Syns leger og jordmødre bør holde seg for gode til å si slikt til gravide som begynner å bli lei- ventetiden blir sååå mye lenger og en går å kjenner på alle mulige vondter (som uansett er normalt å ha nå på slutten )

Oj! Syns det er ille nok med venninnene til min mor som mener at ungen kommer før termin. Dem påpeker fasongen på magen, størrelsen, you name it. Irriterende, for jeg vil jo ikke gå over tiden :p Hadde lege/jordmor satt griller i hodet på meg hadde jeg blitt sur ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns leger og jordmødre bør holde seg for gode til å si slikt til gravide som begynner å bli lei- ventetiden blir sååå mye lenger og en går å kjenner på alle mulige vondter (som uansett er normalt å ha nå på slutten )

Enig med deg der! Jeg fikk jo et lite håp etter ctg'n, men tenkte som så at jeg ikke kunne stole på det :/

Oj! Syns det er ille nok med venninnene til min mor som mener at ungen kommer før termin. Dem påpeker fasongen på magen, størrelsen, you name it. Irriterende, for jeg vil jo ikke gå over tiden :p Hadde lege/jordmor satt griller i hodet på meg hadde jeg blitt sur ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Heheh, den ser jeg :P Samtidig så fikk jeg et lite håp etter turen på føden på lørdag også, men det er hvertfall helt dødt nå :P

Back
Topp