Hodet ikke festet, vannavgang

PixiePP

Betatt av forumet
Leste et sted at dersom hodet ikke er festet, og vannet går, så skal den gravide legge seg ned og vente på frakt til sykehuset..
Stemmer dette, eller er kildene mine litt tvilsomme? :wacky:

Hvis hodet står nede i bekkenet så trenger det ikke vre festet. Men hvis hodet står høyt eller babyen ligger i tverrleie så skal man legge seg ned og ringe etter frakt ja. Det er for å unngå atf.eks navlestrengen kommer under hodet i bekkenet og klemmes..

Jeg fikk beskjed da jeg ringte føden etter at vannet var gått om å bevege meg rolig, sette meg i bilen og legge setet bakover på vei innover. Hun var ikke festet. 2år siden.

Sniker fra Juli :)

Sniker.

Her var ikke hodet festet men jeg ble ikke bedt om å ta noen spesielle forholdsregler. Hun lå i hodeleie med hodet godt nede i bekkenet, da. Hvis man leser her inne virker det som alle får forskjellige beskjeder men at det vanligste er at det er ved tverr/seteleie de sier at du skal legge deg ned og ringe ambulanse ved vannavgang

Men det er fordi hodet er godt ned i bekkenet. Det stemmer hva dere sier. Står hodet høyt, skal man legge seg ned å ringe etter noen som kan hente/ evt ambulanse :) så om det er godt i bekkenet, men ikke festet trenger ikke man det. Men om det står høyt over bekkeninngangen skal man det:)

Back
Topp