Hodet ikke festet seg

Mammaatt86

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er 37+6 og førstegangsfødende, og på kontroll mandag fikk jeg beskjed om at hodet ikke har festet seg ennå. Andre i samme båt? Tenk om det er fordi bekkenet er for smalt eller hodet for stort :-O
 
Jeg var i dag på kontroll 37+6 og ikke festet her heller. Førstegangs. Men jordmor sa at det var "så godt som" og at hodet lå langt ned i bekkenet. Hun sa at det ikke var noen "greie" mtp om jeg kom til å gå på overtid. Jeg er møkklei og gjorde det klart ;)
 
Jeg er like langt som deg eller en dag lenger (ser du postet etter kl 12, vet ikke om det er i morgen du er 37+6 eller om du da er 38+0?). Hodet er ikke festet her heller, men ligger nedover (hodeleie). Det er helt vanlig, tror jeg, og ikke noe problem.

Det legen min sier er at når hodet ikke er festet så er det viktig at vi tar kontakt med sykehuset hvis vannet går, fordi det er fare for at navlestrengen kommer innunder hodet og blir liggende i klem når fødselen starter.

Tipper hodet går fint inn i bekkenet - det er visst ganske lik størrelse på "hullet" i bekkenet hos oss alle sammen, enten vi er tykke eller tynne og brede eller smale over hoftene. Hodene varierer vel litt, men de er jo elastiske :)
 
Er i uke 34++ andregangsføde de og baby i tverrleie. Men pga pks gjør det ikke noe.
 
37+5 hode ikke festet og ligger oppå bekkenet:) håper han synker ned snart..
 
37+5 her også, og ikke festet hode. Men ligger godt nede med hodet for det. Virket som om det var det mest relevante, og at det ellers ikke var noe å bekymre seg over.
 
Back
Topp