Hodet ikke festet seg...

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Jeg har termin 9.september,og hodet har ikke festet seg enda. Fikk beskjed om å legge meg ned hvis fostervannet går. Er det flere der ute i samme situasjon?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg fikk samme beskjed for to uker siden (hadde termin 02. september). Da jeg var hos jm uken etter vær hodet mer festet, og jeg trenger derfor ikke legge meg ned dersom vannet går nå...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vanlig at hodet ikke er festa når man har født før. Hodet var festa med den første, men ikke andre gang eller nå. Har ikke fått noen beskjed om legge meg.. men hodet er langt ned i bekkenet og "godt som festa.."

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hm,de vil vel bare forsikre seg her da kanskje... Hun kjente hodet der nede,så kan vel ikke være så langt opp :p Tenker det ikke alltid er like enkelt å bare legge seg ned heller :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Det er egentlig bare når babyen ligger i seteleie, tverrleie eller lignende at man må legge seg, men det er fortsatt litt forskjellig praksis på dette fra sykehus til sykehus.

Det er jo også ganske vanlig at ikke hodet fester seg når man har født før.

Jeg er andregangs og var hos legen på tirsdag, dagen før termin. Da skrev hun på svangerskapspapirene mine at hodet var festet, men sa ingenting om det. Det var ikke det hos jordmor for to uker siden. Vet liksom ikke helt hvor mye jeg stoler på legens kunnskap om slike ting, men men :p h*n ligger med hode godt nede i bekkenet uansett så ikke noe fare :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde termin i går. Fikk samme beskjed når jeg var på kontroll, ja. Legg deg ned altså.

Vanlig at hodet ikke er festa når man har født før. Hodet var festa med den første, men ikke andre gang eller nå. Har ikke fått noen beskjed om legge meg.. men hodet er langt ned i bekkenet og "godt som festa.."

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sign.
Fått beskjed om at det er normalt at det IKKE fester seg på fleregangs pga at det er romsligere/større boltreplass ;-) ikke fått beskjed om å legge meg ned men vil nok gjøre det likevel for sikkerhets skyld .

Sent from my iPhone using BV Forum

men fra en uerfaren, dersom vannet går og hodet ikke er festet og man må legge seg ned, åssen kommer man seg feks til bilen da? Hvis man bor feks i 12. etasje og må ta heis ned, eller 3. og må gå ned? Og bort til bilen? Og blir man lagt inn på båre på sykehuset?

Ser for meg all verdens rare scenarioer i hodet nå :P

Da mamma fekk meg gjekk vatnet og hovudet var ikkje festa seg. Blei henta med ambulansen for ho skulle ikkje bevege seg, sjølv om ho helst syns det var tull og ville køyre sjølv. Då ho kom på sjukehuset var det vaktskift for jordmødrene så dei var ikkje heilt oppdatert på situasjonen og mamma fekk beskjed om å gå i trapper. "Javel, eg som ikkje skulle bevege meg" tenkte ho, og gjekk i trapper.

Førstegangs - Desemberbaby <3

Ehm, dumme mobil!

Ente i alle fall med navlestrengen rundt halsen og veldig blå baby som kom ut. Grunnen kan ha vert at ho gjekk i dei trappene, og hovudet ikkje var festa seg (blei sagt på sjukehuset).

Eg er ingen ekspert i det HEILE tatt, tenkte berre eg skulle dele den historien ang å halde seg i ro når dei har sagt hold deg i ro ;) ikkje ute etter å skremme noken :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

hadde vannet mitt gått og hodet ikke var festa tror jeg jeg hadde lagt meg ned for sikkerhetsskyld, nå har man mobil med seg overalt, så ringt føden og venta på ambulanse eller noe.. Huff fikk vite om noen som hadde en baby i magen som døde 1-2uker før termin pga av at navlestrengen kom rundt halsen.. og vannet hadde ikke gått.. Tragisk! huff!

Fikk beskjed om å legge meg ned ja pga fare for at navlestrengen skulle komme i klem,eller rundt babyens hode. Jeg har nå med meg tlf overalt :) Spennende tider dette ;)

Jeg fikk samme beskjed, selv om han nå ligger i hodeleie...men er fordi han har turna sånn rundt.. Selv om hodet ligger godt nedi er det fortsatt ustabilt leie...veit aldri om han plutselig snur seg :p

Jeg er 2 gangs og hodet er her festa for noen uker siden :) men er jo ikke uvanlig at det ikke fester seg 2 gang...

Jeg var hos jordmor i dag og hodet er ikke festet. Hun sa at sjansen for at navlestrengen skal komme i klem er liten, men at de likevel anbefaler å legge seg ned om vannet går.....

Back
Topp