Hodet festet uke 33

Juli17mars20

Blir kjent med forumet
Jeg var til kontroll hos JM i dag, uke 33+0. Hodet til mini har festet seg allerede, noe jeg ikke ble særlig overrasket over da jeg har følt at jeg har hatt hodet hennes mellom bena den siste uken. Jeg er førstegangs og lurer bare på om det at hodet festes såpass tidlig trenger å ha noe betydning med tanke på eventuell tidlig fødsel, eller om man like gjerne kan gå på overtid selv om hodet fester seg tidlig?
JM virket ganske avslappet, så vil tro hun hadde sagt noe om jeg måtte være ekstra oppmerksom?
Kjente litt tendens til mensmurringer i går, og lillegull er svært aktiv om dagen, ellers er alt helt fint [emoji106] Spent på hva jeg har foran meg [emoji4]

Hei. Nei det at hodet fester seg trenger ikke bety at fødselen er rundt hjørnet :) normalt at hodet fester seg i uke 33-34. Skjedde samme med meg første gang og jeg fødte til termin:)

Så godt å høre [emoji6] Jeg føler meg nemlig ikke klar helt enda [emoji23] Så hun kan godt bli der inne noen uker til [emoji106]

Definitivt [emoji106]Klager aldeles ikke selv om følelsen av å ha henne helt der nede mellom beina er litt ubehagelig til tider [emoji28]

Trenger som det sies her, ikke å ha noe å si. Jeg fikk samme beskjed i dag, hodet er gooooodt nede i bekkenet. De på KK bruker ikke festet/ikke festet, men som legen sa; tror ikke denne her har sjansen til å snu seg noe særlig nei...

Trenger som det sies her, ikke å ha noe å si. Jeg fikk samme beskjed i dag, hodet er gooooodt nede i bekkenet. De på KK bruker ikke festet/ikke festet, men som legen sa; tror ikke denne her har sjansen til å snu seg noe særlig nei...
Hvor langt er du på vei?
Jeg var på UL for 1 uke siden og fikk akkurat samme beskjed som deg. Hodet var da fremdeles bevegelig, så jenta mi har festet seg i løpet av den siste uken. Ble ikke overrasket da JM sa at hun hadde festet seg da jeg har hatt følelsen av å gå med hodet hennes mellom bena de siste 4-5 dagene [emoji23] Skikkelig merkelig følelse [emoji38]

Var hos legen idag og hode har ikke festet seg enda (35u). Han mente det heller ikke hadde noe å si og var vanligere med nr to og tre. Litt mer forsiktig hvis vannet plutselig går var det eneste (jeg var uerfaren og ikke så forsiktig med nr 1 da det skjedde, så sikkert derfor han informerte tydelig om det)

Førstegangs festet seg visstnok tidligere uten at det hadde betydning.

Han ligger rett vei, og trykker nedover om jeg skal gå ut i fra ubehaget nedentil [emoji85] [emoji51]
Men tror ikke han har festet seg enda, uten at jeg vet det helt sikkert. 3. mann her da så er vel ikke sikkert at han fester seg i det hele tatt [emoji4]

Jeg var hos legen for litt over en mnd siden og fikk beskjed om at hodet var helt eller delvis festet da. Er straks 37 uker på vei nå, og ingen tegn på fødsel enda :)

Hvor langt er du på vei?
Jeg var på UL for 1 uke siden og fikk akkurat samme beskjed som deg. Hodet var da fremdeles bevegelig, så jenta mi har festet seg i løpet av den siste uken. Ble ikke overrasket da JM sa at hun hadde festet seg da jeg har hatt følelsen av å gå med hodet hennes mellom bena de siste 4-5 dagene [emoji23] Skikkelig merkelig følelse [emoji38]

Jeg er 34+6 i dag, så enda lenge til termin sånn sett. Legen min og jeg har et ganske avslappet forhold da, dette er andre graviditeten han følger meg opp i, og vi bare tuller og fleiper, så han kom også med følgende kommentar: Hvis du føler du har et hode mellom beina, er det ganske riktig det du har! :hilarious: Men har masse kynnere som tar seg opp i styrke og det begynner å gå over i ryggen, så håper sånn sett at det ikke er 5 uker igjen, men mer tre :p

Det er helt vanlig at hodet fester seg tidlig første gang, jeg er i uke 33+1 å her har hun liggi godt nedi bekkenet siden uke 30, har er har hun forsatt ikke festa seg men jeg er andregangs fødende så da fester den seg ikke like fort

Takk for fine svar alle sammen [emoji4] Da håper jeg at lillemor vil være i magen noen uker til [emoji108][emoji6] JM ba meg kontakte føden om jeg fikk takvise mensmurringer, men har ikke kjent det enn så lenge til tross for økt grad av stikkinger og noe murring nederst i magen. Får også vondt på høyre siden av magen når jeg går.. Regner med det er kroppens måte å forberede til fødsel [emoji85] Lykke til damer [emoji4]

Back
Topp