Hodet festet seg?

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Noen av dere som har sjekket dette enda? Når er det normalt at hodet fester seg? Har lest 100 forskjellige svar på dette.. ? Jeg har siste tiden hatt mye mensmurringer fremme og bak, og lurer på om det kan komme av dette? Det er skikkelig vondt når det står på.. :( andre??

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er ikke hos alle hodet fester seg, og vil ikke tro at viss det skulle ha festet seg at at det skjer før de siste ukene, men jeg har ikke noe fasit svar på dette...Da jeg var hos jm på torsdag så sa hun at det var ikke så ofte en kunne kjenne hvordan babyen lå enda, men hun kjente godt at hodet lå ned hos meg :) Vondter har jeg alle veier, noe som er normalt +/- nå når vi kommer nærmerr mål :)

♧ Sendt fra appen ♧

Mener å ha lest et sted at hodet KAN begynne å feste seg fra uke 31/32...jeg var hos jm her om dagen, og da sa hu at hodet lå plassert ned nå, hun kunne fremdeles snu på seg men mest sannsynlig ville hun bli liggende sånn....

Sent from my iPad using BV Forum

Her festet hodet seg kun på nr 1. Dette er nr 6, og hun har tydeligvis veldig god plass for hun turner rundt og rundt. Kjenner henne ofte i tverrleie og seteleie. Håper hun legger seg riktig vei før fødselen.

Vesla snudde seg ikke og festet ikke hodet før uke 37. I magen nå er det fortsatt full party med stuping av kråke ol..

Her har han snudd seg med hodet ned, men det har nok ikke festet seg, for det dukker opp både her og der :)

Jeg var på UL i uke 29.. Da lå hun med hode ned, og han sa at mest sansynelig ville hun bli liggende slik frem til fødsel.. Dette er min nr.2

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal til jordmor nå i uken, så da får vi høre hva hun sier :) føler min er overalt, men det kan jo vær bare føttene og armene :)

Jeg aner ikke. Forrige gang når jeg var fødeklar fikk jeg klar beskjed om at hodet var festet. Men etter at vannet var tatt merket de at hun låg i seteleie. Så jeg er ganske skeptisk til alt annet enn ultralyd for å vere sikker på hvordan ståa er :P

Har hatt veldig mye mensmurringer de siste dagene og de er liksom i underlivet. Kan det være tegn på at baby har snudd seg/ fester seg?

Er jo bare 30+0 da...

Med min første festet hodet seg i uke 36 el 37. Med nr 2 var det knapt festet til jeg fødte i uke 39. Nå vet jeg at babyen ligger med hode ned, men ikke festet, og sånn blir det vel også til rett før fødsel regner jeg med....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har hatt veldig mye mensmurringer de siste dagene og de er liksom i underlivet. Kan det være tegn på at baby har snudd seg/ fester seg?

Er jo bare 30+0 da...
Samme her, og i dag når jeg var ute og trillet storesøster var det så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå hjem. Men det var mye kynnere i tillegg..! Jeg er 31+5, og tenker bare på hvordan det blir, jeg har også blitt gressenke de neste 5!!!! ukene!

Her festet hodet seg kun på nr 1. Dette er nr 6, og hun har tydeligvis veldig god plass for hun turner rundt og rundt. Kjenner henne ofte i tverrleie og seteleie. Håper hun legger seg riktig vei før fødselen.

Håper ikke dette høres frekt ut men må spørre som jeg har gjort med andre jeg vet har født flere enn tre: hvor lang tid tok fødsel nr fire i forhold til de tre første?
Sorry for kupping av tråden:-)
Men her festet de to første seg rundt uke 31/32 og nr tre lå bare riktig vei fra de ukene, hun festet seg aldri hundre prosent. Men det er fult mulig ja. Jo fortere de fester seg jo mer kjennes det et trykk der nede og nesten som man sitter på noe.

Ikke frekt i hele tatt. :) Mine fødsler har tatt hhv 4 timer, 1 time, 1 time og 15 min og siste var tvillingfødsel som tok 1 time og 30 min. :)

Min har vel låge med hode ned siden uke 25...hun beveger seg masse og hodet er ikke festet, men hun liker å ha hodet i bekkenet. Jordmor sa at det ikke var så rart med at det er der de har best plass. Har fått en del smerter der nede de siste ukene og legen mente at det var fordi hun presser hodet sitt der nede i bekkenområde. Er nå i uke 32.

30+6: ingen spesiell pressfølelse her. Legen har ikke sagt at hodet har lagt seg ned ennå i alle fall, og ikke aner jeg hvordan barnet ligger. Det har jeg aldri skjønt, dessverre. Antar barnet flyter rundt alle veier, rett og slett.

Last edited:
Back
Topp