Hodet festet eller ikke..

Monika

Betatt av forumet
Sommerfuglene
skal til jordmor på fredag, så da slipper jeg kanskje bekymre meg mer ;)
Men har lest så mange steder at for flergangsfødende så fester ikke alltid hodet seg før fødsel. Men det betyr kanskje at babyen ligger med hodet ned likevel??
Jeg vil absolutt ikke risikere at fødselen starter og jeg plutselig må ha setefødsel... jeg nekter, he he!!
 
Med min førstefødte så hadde hun ikke festet seg, men dette har absolutt ikke noe med hode-/seteleie å gjøre:happy:
Hun hadde hodeleie, bare ikke gått ned i bekkene å «festet» seg som de sier :)
 
Hodet festet seg ikke på forrigemann men han lå med hodet ned for det:) Skal på kontroll på torsdag så blir spennende å høre om han her har festet seg eller ikke. Men er ganske sikker på at han har lagt seg med hodet ned;)
 
Ingen av mine har festet seg, men begge to har lagt lenge med hodet ned og kom med hodet først :) Nr tre som er i magen nå ligger stort sett med hodet ned :)
 
Jeg skjønner :) blir vel ikke noe særlig plass til å snu seg den siste tiden heller, så hvis de ligger med hodet ned så går det fint uavhengig av om hodet er festet eller ei!
Tror frøkna ligger med hodet ned nå, kjenner mest spark øverst i magen, og en annerledes pressing helt nederst i bekkenet.
 
På onsdag lå han med hodet ned, men ikke festet. Tredjegangs, så får se om det evt gjør det.

Med andre festet han vel seg på slutten, men ikke sikker på når :happy: Første var festet i mange uker. Det var godt for bekkenløsningen:D
 
Ingen av mine 3 første barn festet hode selv om de lå med hodet ned, så håper lille frøkna i magen snur seg ned hodet ned snart selv om hun har ligget med rumpa ned nå i over 7 uker
 
Ligget med hodet ned og vært festet iallefall siden uke 34 her. Annen gangs, men førstemann i seteleie så ingen har sprengt ut bekkenet ;)
 
Ligger på tvers her, iallefall på kvelden. Sparker som en gal så man kan se føttene ut på siden på sikkert 50 meters avstand. Uke 36 så mye kan skje av snusing ennå (håper jeg)
 
Ligger på tvers her, iallefall på kvelden. Sparker som en gal så man kan se føttene ut på siden på sikkert 50 meters avstand. Uke 36 så mye kan skje av snusing ennå (håper jeg)

Da jeg var på kontroll i uke 36 mente jordmor at hvis hun lå med hodet ned så kom hun ikke til å snu seg igjen.. men det er kanskje annerledes hvis de ikke har lagt seg klare ennå? Krysser fingre for at din lille snur seg :)
 
Hodet lå godt ned i bekkenet ved siste kontroll, men ikke festet seg.
Er førstegangs, og lurer på om man vil merke det når det fester seg?
 
Hodet lå godt ned i bekkenet ved siste kontroll, men ikke festet seg.
Er førstegangs, og lurer på om man vil merke det når det fester seg?
Jeg merket ikke at hode hadde festet seg forrige gang, og mener på at hodet festet seg ganske tidlig da.
 
  • Liker
Reactions: TRK
Hodet lå godt ned i bekkenet ved siste kontroll, men ikke festet seg.
Er førstegangs, og lurer på om man vil merke det når det fester seg?
Man kan merke det ved at bekken blir mer stabilt. Selv merket jeg ingenting med nr.1.
 
Hode ned her, har en følelse av at hode er festet da alt i bekken område er blitt ganske normalt igjen. Men det får jeg høre på torsdag på kontroll :)
 
Fikk beskjed på siste kontroll at hodet var delvis festet. Hun ligger ihvertfall med hodet godt plantet ned i bekkenet. Har masse følelse av nedpress, er nå 38+2.
 
Hodet sitter bom fast og helt nedi bekkenet. :gen014
 
Her hadde ikke hodet festet seg på forrige kontroll, en uke siden, men hun ligger med hodet godt nedi bekkenet, og har gjort det i flere uker allerede.
Nedpresset har blitt verre de siste dagene, så blir ikke overrasket om der har festet seg nå altså. :)
 
Tror hun holder på. Har hatt veldig mye nedpress og kynnere di siste dagene. Merker stikkinger i underlivet og korsryggen :inpain: Magen har sunket LITT. Veldig spent på hva jordmor sier på neste kontroll :)
 
Det var vist festet når jeg var på kontroll på føden i forje uke. Dette blir barn nr.3, så hadde ikke trodd at det skulle feste seg :)
 
Back
Topp