Hodet festes

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Leser at hodet gjerne fester seg uker før fødselen hos førstegangs, mens hos andregangs fester det seg ikke før i fødsel.

Her er det ikke festet (uke 38), jeg er andregangsgravid men har ikke født før og hodet var ikke festet sist før han ble tatt med ks.

Hodet festet seg med første og har festet seg nå. Men jordmor sier det er bare er begrep, de er ikke "fast" men har sunket helt ned i bekkenet.

Sist uke jeg var til jm var han ikke festet, håper han er det til fredag neste uke, da er jeg 38+4 neste gang jeg skal til jm:)

Min jm sa at hodet ikke alltid fester seg, uansett om du er førstegangsfødende eller ikke. Jeg er 38+2 og hun ligger med hodet godt ned, men ikke festet.

Jeg fikk beskjed om at når man er gravid for andre, tredje osv så fester hodet seg sjelden. Det er stort sett hos førstegangs gravide at hodet fester seg. Har ikke noe å si om ungen ble tatt med keisersnitt eller ble født vaginalt første gang. Er forskjell på førstegangs fødene og førstegangs gravid ;)

hodet festa seg på førstemann, nå vet jeg ikke. kan man kjenne det selv? skal på kontroll på sykehuset neste uke :) Så da ser de vel det på ultralyd?

Jeg fikk beskjed om at når man er gravid for andre, tredje osv så fester hodet seg sjelden. Det er stort sett hos førstegangs gravide at hodet fester seg. Har ikke noe å si om ungen ble tatt med keisersnitt eller ble født vaginalt første gang. Er forskjell på førstegangs fødene og førstegangs gravid ;)
Ok takk har lurt på det...

hodet festa seg på førstemann, nå vet jeg ikke. kan man kjenne det selv? skal på kontroll på sykehuset neste uke :) Så da ser de vel det på ultralyd?
Jm kjenner på magen. Kjenner hvor hodet er og om hun kan "rigle" litt på det eller om det sitter fast

På min forrige kontroll (36+6) var hodet fremdeles ikke festet :-) Skal på kontroll igjen på fredag. Er førstegangsfødende. Kan ikke si at jeg merker selv om det er festet eler ikke.

Med første var hodet først festet i uke 39, men så lå hun i sete til uke 38 også da. Med de 3 siste har ikke hodet festet seg før fødsel.

Jente 04.11.09 <3
Jente 08.08.11 <3
Jente 08.08.12 <3
Jente 07.01.14 <3

Er 36+5 i dag og hovudet låg godt nedi bekkenet og JM måtte ta skikkelig tak for å dikka på hovudet, så var ikkje lenge igjen no :)

Back
Topp