Hodet - Favoritt side

Lilly_84

Flørter med forumet
Lille jenta mi har visst høyre som favoritt side.. Hun snur alltid hodet sitt mot høyre uansett hvordan jeg legger henne. Har prøvd å snu hodet hennes mot venstre, men hun vender det alltid tilbake. Ser nå at det går utover bakhodet, for hun har blitt litt flatere på den ene siden. Vi var på kontroll hos HS i dag og har fått henvisning til fysioterapeut. Men er det noe jeg kan gjøre hjemme nå for å forebygge? Noen som har opplevd det samme og klart å forme hodet tilbake?

Sent from my PadFone 2 using BV Forum mobile app

Vår datter på 2,5 mnd har også favoritt side, så jeg ammer i senga kun på den siden hun bruker minst så hun må bruke den også,og legger henne slik at hun må snu seg mot meg på høyre siden når vi leker og snakker til hverandre:) hun har ganske skjevt hodet, men går til manuell terapaut for nakken fra før, hun sier vi bare skal fortsette å stimulere mot motsatt side, som hos henne er høyre. Kan også legge en listene adklut sammenrullet bak hodet så hun må snu seg den rette veien.

Snuppa her er strammere i nakken når hun skal titte mot venstre så hun velger høyre hun også, hs ba meg leke med henne fra venstre side og stelle fra venstre siden, la lyset komme inn den veien osv. Kunne også gjerne legge teppet eller håndkle på høyre siden så det blir vanskelig å snu hodet mot høyre.
Dette r nå to uker siden, merker hun fremdeles vil velge høyre,men ser lettere mot venstre.
Om det ikke er bra om fire uker skal frøkna her også få fysioterapi.
Ops ble litt langt det her:p men noen tips vi fikk hvertfall:)

Snuppa mi hadde en favoritt side og vi bygde opp med f eks håndklær på ene siden slik at hun ikke fikk snu seg mot høyre. Det hjalp veldig. Vet du kan få spesialputer. det beste er å reagere så fort som råd så slipper babyen å få senskader.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp